جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری

حوزه/ حجت الاسلام شعبانی بر ضرورت تبیین صحیح نقش پررنگ روحانیت در دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: متأسفانه آن طور که شایسته بود هنوز نقش و جایگاه روحانیت در دفاع مقدس برای جامعه امروز تبیین نشده است.

حجت الاسلام غفار شعبانی، مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، به نقش روحانیت درجنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: حضور روحانیت در جبهه های حق علیه باطل پر رنگ و اثرگذار بوده است.

وی با بیان این که حضور روحانیت در همه عرصه ها و صحنه های انقلاب پررنگ و تعیین کننده بوده است، افزود: روحانیت در دفاع اسلام، انقلاب و آرمان های نظام پیشگام بوده است.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به این که حضور روحانیت در هشت سال دفاع مقدس به صورت رزمی، تبلیغی و یا رزمی تبلیغی بوده است، بیان داشت: علیرغم این که برخی ها القاء می کنند حضور روحانیت در جنگ تنها تبلیغی بوده، بسیاری از روحانیان و طلاب به عنوان فرماندهان گردان در خط مقدم جبهه حضور داشتند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تعداد شهدای روحانی به تناسب جمعیت آن از سایر اقشار بیشتر بوده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه دشمنان تلاش می کنند حضور روحانیت را در دفاع مقدس کمرنگ و بی تأثیر جلوه دهند.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با اشاره به این که روحانیت همواره پیشگام در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی بوده است، بیان داشت: روحانیت هیچ گاه در برابر انحراف ها و کج روی ها سکوت نکرده و همیشه موضع قاطعانه اتخاذ کرده است.

حجت الاسلام شعبانی با بیان این که روحانیت همواره دغدغه دفاع از دین داشته است، ادامه داد: روحانیت برای حفظ دین و انقلاب از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت تبیین صحیح نقش پررنگ روحانیت در دفاع مقدس تأکید و گفت: متأسفانه آن طور که شایسته بود هنوز نقش و جایگاه روحانیت در دفاع مقدس برای جامعه امروز به خوبی تبیین نشده است.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که دشمنان اسلام و انقلاب امروز به دنبال کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی هستند، افزود: روحانیت به عنوان مبلغ و مروج دین و ارزش های اسلامی و انقلابی باید در جهت تقویت فرهنگ اصیل ایثار و شهادت گام بردارد.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به این که رمز موفقیت و پیروزی چهل ساله ملت ایران را تکیه بر همین فرهنگ اصیل انقلابی دانست و بیان داشت: امروز یکی از بهترین راه های خنثی سازی توطئه های دشمنان تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی است.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha