سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مسجد غرب بالتیمور شاهد برگزاری مراسم «روز کرامت» بود

حوزه/ مسلمانان جامعه شهر بالتیمور در مریلند روز گذشته با برگزاری یک رویداد با نام «روز کرامت» به نیازمندان و بی خانمان های شهرشان کمک رسانی کرده و هدف شان مبارزه با فقر و بیماری بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از baltimoresun، مسجد غرب بالتیمور در ایالت مریلند آمریکا روز گذشته، مراسم «روز کرامت» برگزار کرد.

«روز کرامت» سلسله مراسم هایی است که در سرتاسر ایالات متحده توسط سازمان امداد اسلامی آمریکا، یک موسسه دینی بشردوستانه مستقر در کالیفرنیا برگزار می شود. در بالتیمور مسجد الحق روز شنبه میزبان این رویداد بود که در آن به بی خانمان ها و نیازمندان جامعه کمک رسانی کرده از جمله غذای داغ، کت های زمستانی، بسته های بهداشتی، چکاب سلامتی و سلمانی رایگان در اختیار آنان قرار داد.

یک بانوی مسیحی 62 ساله با بیان اینکه ازخیریه ای که با نام دینی متفاوت از اعتقادات او انجام گرفته قدردانی می کند گفت: تنها یک خدا با هزاران نام و اسامی متفاوت وجود دارد.

وی درباره جماعت مسلمانان مسجد الحق نیز گفت: تا زمانی که آن ها را می شناختم مردم را دوست داشته اند.

گفتنی است مراسم روز کرامت در مسجد غرب بالتیمور، نخستین رویداد از سلسله مراسم هایی است که قرار است در 6 هفته آینده در ایالات و شهرهای مختلف آمریکا از جمله واشنگتن؛ دالاس، دنور، میناپولیس، دیترویت، فیلادفیا سیاتل و لاس وگاس برگزار شود.

برگزار کنندگان می گویند به کارهای زیادی در این زمینه نیاز است زیرا با وجود بالا رفتن قدرت اقتصادی کشور، این جامعه بسیار محروم باقی مانده است.

انوار خان رئیس امداد اسلامی آمریکا در مصاحبه ای اوایل این هفته گفته بود که نرخ فقر بیماری همه گیر چاقی و آسم و کمبود غذاهای تازه و سالم در نزدیکی بالتیمور به 24% رسیده است.

وی گفت: ما به خدمات آموزشی مداوم و مقرون به صرفه تری برای کمک به مردم در یادگیری بهتر نیاز داریم ، به ویژه هنگامی که وضعیت فعلی اقتصادی و شغلی توجه می طلبد. و آن ها باید دسترسی بیشتری به خدمات درمانی بهداشتی و غذاهای مغذی داشته باشیم.  

او نوشت: روزهای کرامت بیشتری برگزار خواهند شد تا زمانی که  این مشکلات ساختاری برطرف شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha