پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علی لاریجانی

حوزه/ رئیس مجلس شورای اسلامی با هشدار به آمریکایی ها، تصریح کرد: نیروهای مسلح ایران اجازه بازی با خلیج فارس برای ماجرا جویی را نمی‌دهند و از نظر ایران این کار شروع عملیاتی در جهت از بین بردن امنیت منطقه تلقی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس در بندرعباس برگزار شد،‌ با توجه به فرا رسیدن اولین روز از هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در چنین روزی بود که صدام به پشتوانه آمریکا و برای نابودی انقلاب نوپای کشورمان به ایران حمله کرد.

لاریجانی با بیان اینکه از بدو ظهور پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا و متحدانش در ایران و منطقه دست به ماجراجویی‌ها زدند، مسئله‌سازی‌های مختلفی ایجاد کرده و دست به ترور رهبران انقلاب اسلامی زدند، به دنبال تجزیه‌طلبی بودند؛ در چنین شرایط نامناسبی که آمریکایی‌ها برای ما به وجود آورده بودند، صدام به ایران حمله کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سوال این است صدام با چه توهمی و قصد و نیتی دست به این کار زد و خود را درگیر جنگ کرد. صدام با توجه به شرایط داخلی ایران و نیروهای مسلح، فرصت را مناسب دید که قادسیه‌ای جدید ایجاد کند و گردن‌کلفت منطقه شود.

لاریجانی با بیان اینکه «محور کانونی انقلاب اسلامی ایران از سوی امام خمینی (ره) بر اسلام بود»، تصریح کرد: رژیم سفاک پهلوی به‌جای وحدت اسلامی به دنبال نفاق بود، اما ندای انقلاب اسلامی، وحدت اسلامی بود تا ملت‌های اسلامی روابط برادرانه با یکدیگر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اصول اصلی انقلاب اسلامی وحدت امت اسلامی و وحدت ملل اسلامی بوده است، باید این ملل به جای تمکین از اجانب با یکدیگر روابط برادرانه داشته باشند، بر همین اساس پس از پیروزی انقلاب اسلامی سفارت اسرائیل تعطیل و سفارت فلسطین جایگزین آن شد.

لاریجانی دفاع از مردم مظلوم و شجاع فلسطین را از آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: ولی صدام به جای تقویت این وحدت به یک حرکت ارتجاعی دست زد و به مسئله عرب و فارس پرداخت. آمریکا هم که از انقلاب اسلامی و از واژگونی پهلوی زخم خورده بود به دنبال ضربه به ملت ایران بود و دست صدام را گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکا حکومت کرد و غربی‌ها در یاری به او کم نگذاشتند، اما شاهد بودید که هنگامی که صدام ارزش خود را از دست داد به بهانه سلاح کشتار جمعی او را سرکوب کردند و یک فاجعه‌ای را برای ملت عراق رقم زدند. دیگر رهبران کشورهای عربی که به آمریکا تکیه کردند چنین سرنوشتی داشتند، چرا که آمریکا نگاه ابزاری به آن‌ها دارد. یکی از مسئولین پیشین آمریکا گفته بود نفت عراق برای ما ارزش بسیار بالاتری از خود آن‌ها دارد.

وی تصریح کرد: آیا این گفته‌های ترامپ به روسای کشورهای عربی بعد از گرفتن اموال آن‌ها توهین به آن‌ها نبود؟ اما ما تاکید داریم کشورهای اسلامی و عربی با ما برادر هستند و آرزو داریم که با همسایگان خود روابط خوبی را در حوزه فرهنگ و اقتصاد داشته باشیم. لازم است قدرت انرژی خود ما برای مبارزه با بیگانگان و صهیونیست‌ها به کار رود.

لاریجانی گفت: دشمن فکر می‌کرد که پس از انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح ایران در وضعیت نامناسبی قرار دارد و فکر می‌کرد این نیروها قوای لازم را برای دفاع از کشور ندارند، ولی نمی‌دانستند که نیروهای مسلح کشور ما از متن یک جامعه اسلامی برخاسته و پیشوای آن‌ها امام حسین (ع) است. ملت ایران فرزندان خود را در نیروهای مسلح با شعار حسینی تربیت کرده‌اند. شاهد بودید که در حملات صدام به فرودگاه‌ها، خلبان‌های نیروهای هوایی چه ضربه کاری به ارتش صدام زدند. در طول دفاع مقدس نیروهای مسلح چه صحنه‌های شورانگیزی را خلق کردند و نگذاشتند یک وجب از خاک ایران در دست صدام باقی بماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نیروهای مسلح ما قدرتمندتر از گذشته است. امنیت ایران اسلامی و امنیت منطقه توسط نیروهای مسلح برقرار شده است این نیروهای مسلح یک سرمایه بزرگ ملی و سرمایه ارزشمند برای امنیت منطقه است. وقتی دو کشور عراق و سوریه گرفتار پدیده‌ شوم تروریسم شدند، این نیروهای مسلح کشور ما بودند که تروریسم را در منطقه شکست داد. با وجود اقتداری که نظامیان ایران داشته‌اند هیچ‌گاه ایران تعرضی در این ۴۰ سال به کشوری نداشته است.

لاریجانی تاکید کرد: آمریکا امروز به تروریست‌ها کمک می‌کند و این کار از چشم ما مخفی نیست. اما بدانند نیروهای نظامی ایران چشم تروریست را در منطقه کور کردند. تروریست‌ها، در بلاد اسلامی جان مسلمانان را به خطر انداختند. اما غرب بداند که  گروه های تروریستی مثل داعش، روزی به جان خودشان خواهد افتاد.

وی اظهار داشت: اسرائیل غده سرطانی منطقه است و اصلی‌ترین دشمن مسلمانان به شمار می‌رود. دفاع از ملت مظلوم فلسطین را وظیفه خود می‌دانیم. آمریکا و برخی همپیمانان این کشور برای چپاول اموال مسلمانان دست به پیاده کردن سیاست‌های تنش زا در منطقه زدند و عملیات‌های اخیر آنان نیز برای چپاول آن‌هاست. معتقدیم ظلم به یک مسلمان ظلم به امت اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به سران کشورهای اسلامی در منطقه از آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای کمک به آنان برای تامین امنیت منطقه خبر داد و افزود:‌ بهانه جویی‌های کودکانه‌ای که در قالب نفوذ ایران برای تشکیل هلال شیعه توسط مستکبران بیان می‌شود، توطئه‌ای برای به هدر دادن توان مسلمانان است. وقتی داعش به عراق حمله کرد و موصل به برخی مناطق اهل سنت و حتی منطقه کردستان عراق سقوط کرد این نیروهای ایرانی بودند که با سرعت به کمک عزیزان اهل سنت شتافتند و در عمل نشان دادند که برادران آنان هستند.

لاریجانی تاکید کرد:‌ برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هیچ چیز مهم‌تر از زندگی عزتمندانه برای مسلمانان نیست. ایجاد امنیت پایدار به دست نیروهای قدرتمند منطقه، خواست اصلی ما است.

وی بیان داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل تنش‌های اخیر منطقه هستند و ملت‌های منطقه بیدار هستند و رفتار مزورانه آنان را به خوبی درک می‌کنند. آنان می‌دانند که آمریکا هیچ گاه بر سر پیمان‌های خود وفادار نبوده است و امروز رئیس جمهور این کشور این مسئله را به عیان به نمایش گذاشته است. رئیس جممهور آمریکا به صراحت از معامله قرن صحبت می‌کند تا رژیم غاصب صهیونیستی را بر همه مقدرات و مصالح ملت‌های منطقه مسلط کند. 

لاریجانی با بیان اینکه پیمان تامین امنیت تنگه هرمز وسیله چپاول جدید توسط آمریکایی‌هاست، تاکید کرد: امنیت تنگه هرمز با امنیت سایر آبراه‌های جهان یک جا معنا پیدا می‌کند. نیروهای مسلح ایران اجازه بازی با خلیج فارس برای ماجرا جویی را نمی‌دهند و از نظر ایران این کار شروع عملیاتی در جهت از بین بردن امنیت منطقه تلقی می‌شود. نیروهای مسلح زبده ایران که در دفاع مقدس اعلام کردند هزار بار مرگ با عزت را بر زندگی ذلت بار ترجیح می‌دهند، در قلب مردم قرار دارند.

وی ادامه داد:‌ خانواده معظم شهدای نیروهای مسلح نیز چشم و چراغ ملت هستند و حضور آنان راهنمای امروز و آینده کشور است. جانبازان عزیز نیز شهدای زنده هستند. آزادگان و ایثارگران نیز سرمایه فراموش نشدنی پر افتخار ملت هستند.

لاریجانی تصریح کرد: جریان‌های سیاسی بدانند حفظ وحدت در داخل و توجه به اصول وظیفه‌ ملی و اسلامی است. برای حفظ وحدت باید از تنش اجتناب کرد و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باید سرلوحه کار همه جریان‌های سیاسی برای عبور از مشکلات امروز کشور قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha