سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نرم

با حضور معاون آموزش حوزه های علمیه کشور و مسئولین حوزه علمیه کاشان از دو نرم افزار جدید مدارس علمیه آیت الله اعتمادی کاشان (ره) رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، با حضور حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد، معاون آموزش حوزه های علمیه کشور و مسئولین مدیریت حوزه علمیه کاشان، از دو نرم افزار جدید مدارس علمیه آیت الله اعتمادی کاشان (ره)، در خصوص موضوعات کتابخانه و کتابداری و اتوماسیون تغذیه طلاب، رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین میرسیدحسن اعتمادی، تولیت مدارس علمیه آیت الله اعتمادی کاشان (ره) در این مراسم، یکی از اهداف مدیریت حوزه های علمیه را استفاده از استعدادهای طلاب دانست و گفت: با توجه به اینکه اکثر طلاب مدارس علمیه آیت الله اعتمادی کاشان (ره)  دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، لازم است از این گونه فعالیت های نوآورانه حمایت شود.

در ادامه، سرپرست گروه طلاب طراح نرم افزار های جدید مدارس علمیه آیت الله اعتمادی کاشان (ره) توضیحاتی درباره ویژگی های این دو نرم افزار را بیان کرد.

به گفته وی "نرم افزار کتابخانه دار" به منظور مدیریت منابع کتابخانه ای و تسهیل در امر اطلاع رسانی در باب کتابخانه های حوزه های علمیه تهیه شده است که میتوان بانک اطلاعاتی کتب آنرا گسترده و تمام منابع کتابخانه های استان و حتی کشور را تجمیع و تحت یک بستر اینترنتی که دارای قابلیت جستجو در تمام کتابخانه های حوزه های علمیه است را ارائه نمود تا طلاب و محققین بتوانند با جستجو در این نرم افزار نیازهای تحقیقاتی خود را از کتابخانه های حوزه های علمیه برطرف کنند.

طلبه مدارس علمیه آیت الله اعتمادی کاشان (ره)   از قابلیت های منحصر به فرد این نرم افزار به جستجوی آنلاین و رزرو نمودن کتاب مورد نظر توسط طلاب پیش از مراجعه به کتابخانه اشاره نمود.

وی همچنین در مورد نرم افزار (اتوماسیون تغذیه) مدرسه علمیه دارالعلم اسلامی کاشان گفت: این برنامه در دو نسخه اندروید و یک نسخه ویندوز (ویژه مسئولان حوزه ها) نوشته شده است که از ویژگی های آن رزرو همه وعده های غذایی و قابلیت کمک به مسئولان حوزه های علمیه در محاسبه و آگاهی  آنها از میزان منابع خود می باشد که توسط گزینه های گزارش گیری های روزانه از افراد و کل وعده های غذایی است انجام می شود.

این طلبه فعال در عرصه تولید نرم افزار اظهار کرد: از دیگر ویژگی های این نرم افزار  رزرو و مشاهده برنامه غذای هفتگی و ماهیانه طلاب به صورت انلاین یا تحت شبکه های داخلی در حوزه های علمیه، همچنین صدور بارکدهای اختصاصی برای هر طلبه به منظور صرفه جویی حوزه ها در استفاده از دستگاه های گران قیمت رزرو، قدرت بالای امنیتی، ارزانی خدمات و سهولت استفاده از آن به صورت شبکه های داخلی است که  پتانسیل اجرا شدن در تمام حوزه های علمیه کشور به صورت شبکه های داخلی و یا آنلاین را دارد.

گفتنی است، تمام مراحل ایده پردازی تا اجرای این برنامه ها با صرف حدود هزار ساعت نفر کار توسط طلاب جوان تحصیلکرده در رشته های گرافیک و برنامه نویسی حوزه علمیه آیت الله اعتمادی(ره) انجام شده است.

شایان ذکراست، روز گذشته مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید  مدارس  علمیه آیت الله اعتمادی کاشان (ره) با حضور حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد، معاون آموزش حوزه های علمیه  کشور و مسئولین حوزه علمیه این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسینی NL ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    0 0
    این چه تنظیم خبری است؟!!! تولیت ولیت مدارس علمیه آیت الله اعتمادی کاشان (ره ) نام ندارد؟!!!! سرپرست گروه طلاب سازنده این نرم افزار اسم و نام نشانی ندارد؟!!!!!! اولا خبرنگار شما را نمی شود خبر بیار هم نامید، دوما مسؤول آنلاین خبر حتی برای یک بار خبر را خوانده تا اشکلات خبر را متوجه شود و شاید خبر را خوانده باشد و کلاس خبرش مانند خبرنگاری است که این خبر را نوشته است > خبرگزاری حوزه نشان داده تخصص اش را ندارد و با این شیوه خبرنویسی خبرگزاری را به شدت زیر سوال برده است ، و مطمئنا با این شیوه خبرنویسی و انتشار خبر در آینده نزدیک مخاطبان خود را از دست خواهید داد، لطفا از چند تا خبرنگار حرفه ای استفاده کنید این خبرنگاران در شان خبرگزاری حوزه نیستند ضمنا از طراحی حوب و جدید خبرگزاری حوزه باید تشکر کنم
  • خرسندی AE ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    0 0
    واقعا این نرم افزارهارو طلبه ها نوشتند!!!
    • کاوری IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
      0 0
      بله درسته نوشتیم ولی کسی نگفت چطور حتی این مسئولین قمی نفهمیدن که چه کار بزرگی انجام شده و چه بستر بزرگی فراهم شده
  • مسعودی IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    0 0
    آقای حسینی اینجا جای عقده گشایی نیست اگر مشکلی با کسی دارید که اشاره هم کردید چه کسی بفرمایید خدمتشون اینهم از سطح سواد رسانه ای شماست گاهی اسم نیاورد از آوردن اثر بیشتر دارد یا شاید فرد نخواسته اسمی مطرح بشود اصل مطلب وجود افرادی توانمند در حوزه نرم افزار موبایل در حوزه های است که بوی خشک مذهبی بودن میدهند