سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: رهبر حکیم انقلاب در بیانیه گام دوم فرموده‌اند انقلاب ما انعطاف دارد اما انفعال ندارد؛ ازاین‌رو ما نباید در برابر اقدامات دشمن منفعل عمل کنیم بلکه باید در تمامی زمینه‌ها فعالیت شایسته داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح استان که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: ایثارگری و ازخودگذشتگی و مقاومت رزمندگان اسلام اگر چه ملهم از فرهنگ عاشورا و عامل اصلی رشادت‌ها و از خود گذشتی و خلق حماسه‌های ماندنی در دوران دفاع مقدس بود.

وی افزود: همین ایستادگی و مقاومت، به بهترین تبلیغ برای مکتب انسان‌ساز اسلام، فرهنگ عاشورا و مکتب انتظار تبدیل شد که نشانه‌های آن اکنون در اقصا نقاط جهان و به‌ویژه در جهان اسلام با فراگیری جبهه مقاومت، آشکار شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه دفاع مقدس الگویی جدید از مدیریت صحنه‌های نبرد را به جهان عرضه کرد، اضافه کرد: مدیریت جهادی که دوران هشت ساله دفاع مقدس عرصه تبلور آن بود، عملاً مرزهای سنتی پذیرفته شده در آکادمی‌های علمی و دفاعی جهان را درنوردید.

وی ادامه داد: ظهور فرماندهانی چون باقری، باکری، همت، بابایی، شیرودی و... که در عین مدیریت صحنه در صف مقدم کنار نیروهایشان می‌جنگیدند و با ابداعات و ابتکارات خود در شناسایی و هدایت عملیات، الگوهای نوینی از نبرد را ارائه کردند، از دستاوردهای دیگر مقاومت مردم ایران در دفاع مقدس بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: تجربه ایران اسلامی از دفاع مقدس در طی سه دهه اخیر، در عین تشدید تحریم‌ها و فشارهای دشمنان، سبب شده تا ایران با اتکا به استعدادها و خلاقیت جوانان و دانشمندان خود بتواند در بسیاری از تجهیزات مورد نیاز به خودکفایی برسد و حتی در برخی از آن‌ها به‌ویژه در توان موشکی به دستاوردهای کم‌نظیری دست یابد که زدن پهباد پیشرفته آمریکایی با سیستم ضد هوایی داخلی تنها یکی از نمونه‌های قابل بازگو کردن آن است.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در روزهای آغازین پس از انقلاب و دفاع مقدس، کشور حتی در تولید سیم خاردار و بسیاری از تجهیزات اولیه ناتوان بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: هدایت‌های حکیمانه و الهی حضرت امام (ره) در دوران دفاع مقدس به رغم ضعف‌ها و کاستی‌های جبهه داخلی و پس از آن مدیریت هوشمندانه و رهبری‌های الهی مقام معظم رهبری در دوران پس از جنگ در حفظ و تثبیت ارزش‌های دفاع مقدس سبب شد که تمامی آن دستاوردها و تجربیات به مبنایی جهت حفظ و تقویت توان دفاعی و روحیه ملی تبدیل شود؛ به‌گونه‌ای که اکنون ایران با حفظ توان بازدارندگی به الگویی برای مقاومت و ایستادگی برای دیگر مسلمانان و مظلومین جهان تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه دشمنی جبهه استکبار با ایران اسلامی همچنان تداوم دارد، اظهار کرد: رهبر حکیم انقلاب در بیانیه گام دوم فرموده‌اند انقلاب ما انعطاف دارد اما انفعال ندارد؛ ازاین‌رو ما نباید در برابر اقدامات دشمن منفعل عمل کنیم بلکه باید در تمامی زمینه‌ها فعالیت شایسته داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha