سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
رژه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان، ماموریت جوانان امروز را ادامه دهنده مسیر جوانان دوران دفاع مقدس دانست و گفت: ما کشوری جنگ طلب نبوده و نیستیم، اما این آمادگی را داریم تا در دفاع از کشور در برابر هرگونه حمله‌ با قدرت مقابله کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح همدان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس به دنبال تحقق آرمان‌های مبارزه با ظلم و ایستادگی در مقابل استکبار بود و در کنار آن هم توجهش به حاکمیت دینی و احیای آرمان‌های دینی بود.

وی افزود: این اهداف همان اهدافی بود که در کربلا امام حسین (ع) و یارانش به خاطر آن قیام کردند و لذا دوران دفاع مقدس را ادامه همان راه باید بنامیم.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه دشمن مشکلش با اهداف انقلاب اسلامی بود اظهار داشت: در شروع جنگ ما نه تنها سلاح خوبی نداشتیم، بلکه ارتش و سپاه نیز هنوز قدرتمند نشده بودند، اما دشمن از ترس چهار شعار اصلی ما، به ایران حمله کرد.

وی تصریح کرد: دشمنان این موضوع را به خوبی درک کردند  کشوری که به دنبال استقلال است، هدفش بیرون آمدن از زیر سایه استکبار است و مردم آن نیز می‌خواهند خودشان سرنوشت خودشان را رقم بزنند و این با نظام سلطه همخوانی نداشت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به این که دشمن از روز اول به دنباله ضربه زدن به جمهوری اسلامی و انقلاب بود خاطر نشان کرد: کشوری که دم از اسلام می‌زند و به دنبال اجرای حاکمیت اسلامی است قطعا برای مستکبران خطر آفرین خواهد بود.

وی یادآور شد: اگر ما نیز همانند برخی کشورها دست از آرمان‌ها و ارزش‌های خود بر می داشتیم، دشمنان با ما نه تنها کاری ندارند، بلکه همانند برخی از کشور ها و حکومت‌ها دیگر به ما کمک هم می کردند.

امام جمعه همدان با بیان این که در طول هشت سال جنگ تحمیلی از آرمان ها خود دفاع کردیم و ذره ای هم از آن عقب ننشستیم، ابراز داشت: مردم ایران، جوانان و عزیزانشان را در این راه تقدیم کردند و تا به امروز همان مسیر را ادامه داده اند و در آن گام برمی‌دارند.

وی با تاکید بر این که در دوران دفاع مقدس با دست های خالی بر استکبار غلبه کردیم یادآور شد: امروز به همت جوانان این کشور وبه برکت انقلاب اسلامی از نظر نظامی دارای توانمندی‌های کم نظیری هستیم که نمونه آن ساقط کردن پهپاد پیشرفته آمریکایی ها بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: امروز بسیاری از کشورها همانند یمن با الگوگیری از انقلاب اسلامی توانسته اند در برابر حملات عربستان و کشورهای همپیمانش ایستادگی کنند و حتی با هدف قرار دادن تاسیسات نفتی عربستان آسیب بسیاری به آنها برسانند.

وی در پایان، ماموریت جوانان امروز را ادامه دهنده مسیر جوانان دوران دفاع مقدس دانست و گفت: ما کشوری جنگ طلب نبوده و نیستیم، اما این آمادگی را داریم تا در دفاع از کشور در برابر هرگونه حمله‌ با قدرت مقابله کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha