سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

حوزه/ کردستان از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی مورد کینه عوامل خودفروخته و ضدانقلاب قرار گرفت و مرزهای این استان با چندین دشمن درگیر بود، گروهی همان منافقان و عوامل تفرقه بودند و گروهی هم نیروهای بعثی.

ماموستا عبدالرحمن خدایی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: جمهوری اسلامی در منطقه ای بسیار خاص و استراتژیک در جهان قرار گرفته است و همین امر باعث شده است که چشم طمع بسیاری از ابرقدرتها به این کشور و نظام باشد.

امام جمعه سنندج با اشاره به عداوت های کهنه و البته همیشگی دشمنان این نظام گفت: در دوران رژیم ستم شاهی ایران به مانند مومی در دست ابرقدرتها بود و به عنوان غلام حلقه به گوش آنان همیشه مطیع دستورات ابرقدرتها بود که این برای ملت ایران مایه سرافکندی بود، لذا قیام ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) این شرمساری را از کشور ایران به دور انداخت و ایران به کشوری مستقل و به معنای واقعی اسلامی تبدیل شد.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل این نظام مقدس برای ابرقدرت ها غیرقابل تحمل بود، افزود: در همان روزهای نخستین تشکیل جمهوری اسلامی بسیاری از گروه ها و احزاب مخالف برای سرنگونی نظام اسلامی دست به اسلحه شدند و در شهرهای کشور حمام خون به راه انداختند، ولی مقاومت و بصیرت ملت ایران عناصر ضدانقلاب را ناکار کرده و آنان را از کشور بیرون راندند.

ماموستا خدایی تصریح کرد: بعد از شکست پروژه دشمنان یعنی ایجاد جنگ داخلی در کشور و نیز شکست کودتای نوژه همدان، این بار دشمنان به فکر راه اندازی یک جنگ نیابتی بزرگ علیه ملت ایران با همکاری رژیم بعث صدام افتادند.

وی با اشاره به اینکه در پشت سر صدام تمام دول استکباری و حتی برخی از کشورهای مرتجع عربی حضور داشتند، گفت: صدام ملعون در روزهای ابتدایی حمله به ایران به ابرقدرتهای حامیش قول داد که ظرف چند روز به تهران خواهد رسید، ولی این وعده صدام که از روی توهم بود، هرگز محقق نگردید و بالعکس اگر حامیانش نبودند کشورش عراق را نیز در دست رزمندگان اسلام می دید.

امام جمعه سنندج در ادامه سخنان خود گفت: در همان روزهای نخستین آغاز جنگ هشت سال فوج فوج مردان و جوانان و حتی نوجوانان این مملکت به فرمان پیر جماران به جبهه های حق علیه باطل شتافتند و مانند سدی استوار در مقابل دشمن بعثی قرار گرفتند و او را زمین گیر کردند.

ماموستا خدایی در بخش دیگری از سخنان خود به رشادت ها و ایثارگری رزمندگان در جبهه های کردستان اشاره کرد و بیان داشت: کردستان از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی مورد کینه عوامل خودفروخته و ضدانقلاب قرار گرفت و مرزهای این استان با چندین دشمن درگیر بود، گروهی همان منافقان و عوامل تفرقه بودند و گروهی هم نیروهای بعثی.

این عالم اهل سنت گفت: امروز که سال ها از پایان دوران دفاع مقدس می گذرد بازهم شاهد درگیری گروه های تجزیه طلب و فریب خورده در مرزهای استان کردستان هستیم که به یاری خداوند و نیز هوشیاری و بصیرت مردم کرد و نیروهای نظامی و امنیتی، همیشه در رسیدن به نیات خود وامانده اند، لذا باید گفت که ایثار مردم کردستان در حفظ از کیان و خاک ایران اسلامی ستودنی و برای همیشه تاریخ ماندگار خواهد بود.

امام جمعه سنندج در ادامه با تاکید بر اینکه امروز دشمن جبهه های جدیدی علیه نظام و ملت ایران ایجاد کرده است، اظهار داشت: جبهه اقتصادی، فرهنگی، عقیدتی و... امروز به شدت علیه جمهوری اسلامی فعال است، ولی تاکنون دشمن در این جبهه ها ناکام مانده است که باید این ناکامی و عجز دشمنان را حاصل بصیرت مردم و البته درایت رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha