سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
ابراهیمی ترکمان

حوزه/ ابوذر ابراهیمی‌ترکمان به منظور شرکت در اولین دور گفت‌وگوی فرهنگی ایران و روسیه و همایش بین‌المللی «اسلام در جهان فراگیر»، امروز (31 شهریورماه) وارد مسکو شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بنابر دعوت رسمی مقامات روسی و به منظور شرکت در اولین دور گفت‌وگوی فرهنگی ایران و روسیه و همایش بین‌المللی «اسلام در جهان فراگیر» به روسیه سفر کرد.

وی به همراه آیت‌الله محمدعلی تسخیری، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام در بدو ورود به مسکو مورد استقبال مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، حجت‌الاسلام والمسلمین جدی، رییس مرکز اسلامی مسکو، قهرمان سلیمانی، رایزن فرهنگی کشورمان، دمیر حضرت گیزاتولین، معاون شورای مفتیان روسیه، معاون اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه و دیگر مقامات عالی مسکو قرار گرفت.

همایش «اسلام در جهان فراگیر» با حضور ابراهیمی‌ترکمان و آیت‌الله تسخیری و جمعی از اندیشمندان دینی کشورهای مختلف طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (1 و 2 مهرماه) در مسکو برگزار می‌شود.

با توجه به اهمیت روابط فرهنگی در توسعه مناسبات کشورها و ضرورت شناخت علمی و طراحی برنامه‌های سودمند فرهنگی، باغ موزه تولستوی، کتابخانه دولتی روسیه و رایزنی فرهنگی ایران در فدراسیون روسیه، اولین دور گفت‌وگوی فرهنگی ایران و روسیه را روز چهارشنبه (3 مهرماه) با مشارکت، نهادهای علمی و تحقیقاتی دو کشور، اصحاب فرهنگ هنر و علم و حضور هیأت‌های عالی رتبه با حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه برگزار می‌کنند.

در این نشست، علاوه بر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای عالی ادیان، محمدعلی ربانی، رئیس مرکز مطالعات راهبردی و روابط فرهنگی این سازمان، دیگر افراد و اساتید به ارایه مقالات خود خواهند پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha