پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
المصطفی

حوزه/ مراسم آغاز سال تحصیلی مجتمع آموزش عالی حکمت و مطالعات ادیان با حضور طلاب، استادان و دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عبدالمجید زهادت، رئیس مجتمع جامع امام خمینی(ره)، در مراسم آغاز سال تحصیلی این مجتمع، ضمن ابراز خرسندی از حضور بین طلاب و دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی، به روایتی از اهل بیت(علیهمالسلام) اشاره و خاطرنشان کرد: در ایام زندگی، گاه ممکن است از جانب پروردگارت رحمتی بر ما و شما وزیدن بگیرد؛ باید خود را در مسیر لطف الهی قرار دهیم.

وی با بیان این که انسان با بهره‌گیری از فرصت‌هایی که در اختیار او قرار می‌گیرد، زمینه‌های سعادت اخروی خود را فراهم‌ خواهد نمود، اظهار داشت: حضور جمعی از ملیت‌های مختلف جهان برای نشر معارف اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و اجتماع آنها با یکدیگر، از آرزوهای «آیتالله بروجردی» بود؛ این موهبت الهی را باید قدر دانست.

رئیس مجتمع آموزش عالی حکمت و مطالعات ادیان با بیان این که حضور طلابی از ملیت‌های مختلف جهان و اجتماعات پیرامونی آن، از نسیم‌های رحمت الهی به شمار می‌رود که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفته است، یادآور شد: همگان، به ویژه طلاب و دانش‌پژوهان علوم دینی، باید برای استفاده مطلوب از فرصت‌ها، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین زهادت، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تأکید بر تقویت ارتباطات مستمر مدیران و کارشناسان مجتمع آموزش عالی حکمت و مطالعات ادیان با طلاب و دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی اظهار داشت: امیدواریم طلاب و دانش‌پژوهان المصطفی اهتمام روزافزونی برای بهره‌گیری از فرصت عمر داشته باشند و شاهد جدیت روزافزون و بیش از پیش طلاب در تحصیل علوم و مبانی الهی باشیم.

حجت‌الاسلام حسینی، معاون فرهنگی- تربیتی مجتمع آموزش عالی حکمت و مطالعات ادیان نیز در ادامه این مراسم ضمن تأکید بر اهمیت مباحث قرآنی و فعالیت‌های فرهنگی طلاب و دانش‌پژوهان، اظهار داشت: جامعةالمصطفی نهادی حوزوی است و همه برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی- تربیتی آن در تمام سطوح، براساس عناوین حوزوی ترسیم و تدوین می‌گردد.

وی با بیان این که معاونت فرهنگی- تربیتی مجموعه‌ها و مراکز مختلف جامعةالمصطفی ضمن تأکید بر فعالیت‌های قرآنی، برنامه‌های منسجمی در عرصه تعالیم قرآنی پی‌گیری می‌کنند، اظهار داشت: در چند سال اخیر، شاهد رشد متوازن بنیه‌های قرآنی طلاب و دانش‌پژوهان در سطوح مختلف آموزشی بوده‌ایم؛ امیدواریم در حوزه فراگیری معارف قرآنی بتوانیم به دست‌آوردهای ارزشمندتری دست یابیم.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان این که معاونت فرهنگی- تربیتی مجتمع آموزش عالی حکمت و مطالعات اسلامی، همواره، از نقد و نظر طلاب و دانش‌پژوهان استقبال می‌کند، یادآور شد: عملیاتی‌سازی طرح مربیان اخلاق، از رویکردهایی پیش رو به شمار می‌رود.

معاون فرهنگی- تربیتی مجتمع آموزش عالی حکمت و مطالعات ادیان افزود: در این طرح، طلاب با یکی از استادان اخلاق ارتباط مستمری خواهد داشت و مربی اخلاق نیز همچون حکیمی ارشادگر، مسئولیت راهبری طلبه را در ابعاد گوناگون بر عهده می‌گیرد.

حجت‌الاسلام حسینی ضمن اشاره به سامان‌دهی کلاس‌های کاربردی در معاونت فرهنگی- تربیتی مجتمع آموزش عالی حکمت و مطالعات ادیان، ابراز داشت: اردوهایی که با همکاری طلاب برگزار می‌شود، در قالب الگوی نهادینه‌سازی ارتباطات اجتماعی، تأثیرات معنوی ویژه‌ای در طلاب و دانش‌پژوهان ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام خیری، معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی حکمت و مطالعات ادیان نیز گزارشی درباره فرایندهای پژوهشی و آییننامه‌های مربوط به این حوزه ارائه نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha