سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدرسه علميه فاطمه الزهرا(س) آمل

حوزه/ طبق حدیثی از امام صادق (ع)، باید با سه ویژگی تلاش، راستی و تقوا ، مردم را به خیر دعوت کرد نه با زبان و اگر طلاب با این سه عنصر در جامعه حضور یابند، همین حضورشان، نوعی تبلیغ محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام گلزار، در نشست طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهراء (سلام الله علیها) آمل ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (علیه السلام) بیان کرد: همه معارف و اعتقادات مسلمانان و شیعیان، از برکات قیام اباعبدالله (علیه السلام) است و از جمله مواردی که در امر تبلیغ نقش مهمی دارد، تعلیم و تزکیه است.

وی ادامه داد: بین ایمان و عمل صالح ارتباط نزدیکی برقرار است و در مقام اجتماع، حوزه تعلیم و تزکیه در دو محور کارکردی و تکوینی مورد بحث قرار می گیرد.

این مبلغ بین الملل تصریح کرد: در حوزه کارکردی که به حوزه سکولار هم تعبیر می شود، اندیشمندان بر این معتقدند که جهت تاثیرگذاری علم در جامعه، باید خود شخص یا عامل باشد و یا وانمود کند که این کار را انجام  می دهد.

وی افزود: در حوزه معارف دینی، دیدگاهی فراتر از آن وجود داشته و معتقد است اگر انسان، اعتقاد قلبی  و عملی به کاری نداشته باشد، کلام او در دیگران موثر نخواهد بود.

حجت الاسلام گلزار در ادامه با اشاره به وظایف طلاب بر اساس روایتی از امام رضا (علیه السلام) اعلام کرد: تمام همت طلاب در حوزه های علمیه باید مصداق این کلام امام مهربانیها باشد که با یادگیری علوم و آموختن آن به دیگران، امر اهل بیت (علیهم السلام) را احیا کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طبق حدیثی از امام صادق (ع)، باید با سه ویژگی تلاش، راستی و تقوا مردم را به خیر دعوت کرد نه با زبان و اگر طلاب با این سه عنصر در جامعه حضور یابند، همین حضورشان، نوعی تبلیغ محسوب می شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha