سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 864938
۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
مصلح امام جمعه برازجان

حوزه/ حجت الاسلام مصلح گفت: دشمنان خواستند با این جنگ جلوی صدور انقلاب و اسلام را بگیرند، اما این انقلاب و اسلام به جهان صادر شد و خون این شهدا انقلاب و اسلام را بیمه کرد و عزت و سربلندی که امروز در کشور مشاهده می شود مرهون ایثار و فداکاری های شهدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح، صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه سفیران هدایت برازجان، با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: گرچه جنگ ناخواسته به ما تحمیل شد اما همین جنگ برای ما نعمت شد.

امام جمعه شهرستان دشتستان افزود: دشمنان خواستند با این جنگ جلوی صدور انقلاب و اسلام را بگیرند، اما این انقلاب و اسلام به جهان صادر شد و خون این شهدا انقلاب و اسلام را بیمه کرد و عزت و سربلندی که امروز در کشور مشاهده می شود مرهون ایثار و فداکاری های شهدا است.

وی، رمز موفقیت ایران اسلامی در برابر ستمگران و مستکبران را فرهنگ جهاد و شهادت عنوان کرد و اظهار داشت:  فرهنگ جهادی، دشمنان را خار و ذلیل و مستأصل کرده است.

حجت الاسلام مصلح با گرامیداشت فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه گفت: مهمترین وظیفه و بعثت انبیاء تعلم و تربیت است و نهضت اسلامی بر همین رسالت وظیفه دارد جامعه را تعلیم و تربیت دهد؛ تعلیم مقدمه ای برای تربیت است و مهمترین رسالت حوزه های علمیه همین تعلیم و تربیت و آشنایی با معارف اهل بیت(ع) و ترویج آنها است.

امام جمعه شهرستان دشتستان بر خودسازی طلاب در این عرصه تاکید کرد و گفت: امروز رمز موفقیت طلاب در این عرصه اخلاص، داشتن نظم و انضباط است و کسی موفق است که بتواند مشکلات را پشت سر گذاشته و بر آنها غلبه کند.

وی با اشاره به پیشرفت شهرستان دشتستان در حوزه معارف دینی طی چند سال اخیر افزود: در دهه اخیر سه مدرسه علمیه در شهرستان دشتستان تاسیس شده است و از قِبَل آن ده ها روحانی فاضل تقدیم جامعه شد و در حال حاضر هم بیشتر مساجد شهرستان توسط روحانیون اداره می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha