جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 864986
۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
اربعین

حوزه/ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اعلام برنامه‌های ویژه اربعین حسینی، گفت: استقرار موکب مع امامٍ منصور در مسیر نجف به کربلا و میزبانی از زائران غیرایرانی که از ایران برای حضور در پیاده‌روی اربعین عبور می‌کنند، ازجمله این برنامه‌هاست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام یاسین حسین آبادی اظهار کرد: میعادگاه منتظران برای ایام اربعین حسینی، هم در داخل کشور و هم در عراق و در مسیر نجف به کربلا برنامه‌هایی را تدارک دیده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: پیش از اربعین، این مسجد در شبستان امام حسن عسکری(علیه السلام) میزبان زائران پاکستانی، افغانستانی، آذربایجانی و هندوستانی می‌شود که از ایران برای حضور در پیاده‌روی اربعین، عبور می‌کنند.

وی از برپایی موکب «مع امامٍ منصور» در مسیر نجف به کربلا و با شعار و محور «نهضت حسینی، عدالت مهدوی» خبر داد و بیان کرد: این موکب از ۱۰ ماه صفر تا یک روز پس از اربعین حسینی در عمود ۱۰۷۰ برپاست و در حوزه‌های مختلف به زائران اربعین خدمت رسانی می‌کند.

حجت الاسلام حسین‌آبادی اضافه کرد: این موکب با حضور پررنگ نهادهای مهدوی و در قالب یک قرارگاه فرهنگی فعال خواهد بود؛ برگزاری جلسات سخنرانی در دو نوبت ظهر و شب و پاسخ به شبهات و اجرای برنامه های بصیرت افزا در حوزه مهدویت از جمله تدارکات این موکب است؛ ضمن آنکه در این موکب به همه نهادهای فعال مهدوی و متقاضی حضور و فعالیت در ایام اربعین غرفه برای اجرای برنامه‌های موثر فرهنگی واگذار می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اعلام تدارک ویژه برای جاماندگان اربعین، عنوان کرد: ویژه برنامه «جاماندگان اربعین» طبق سنتی مرسوم و به منظور عرض تسلیت به ساحت قدسی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)، عصر روز اربعین با حضور منتظران و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) در میعادگاه منتظران اجرا می‌شود.

وی اعلام کرد: مسجد مقدس جمکران تا پایان ماه صفر به زائرانی که از مسیر این مسجد برای زیارت به حرم مطهر رضوی در مشهد مقدس عبور می‌کنند، خدمت رسانی می‌کند.

حجت الاسلام حسین آبادی با اشاره به ویژه برنامه‌های مسجد مقدس جمکران برای هفته دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: در ایام دفاع مقدس در میعادگاه منتظران آموزه‌های دوران دفاع مقدس و معارف انقلاب اسلامی برای گروه‌های هدف مسجد اعم از کودک، نوجوان، جوان و خانواده تبیین می‌شود.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha