جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علوم انسانی

مراسم آغاز سال جدید تحصیلی مجتمع آموزش عالی علوم انسانی، پیش از ظهر امروز در مجتمع امین قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، «حجت‌الاسلام والمسلمین‌ بناری»، رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی، در این مراسم ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدلله‌الحسین(ع) و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، از زحمات مسئولان پیشین این مجتمع تقدیر نمود.

وی، در ادامه، با بیان اهمیت و جایگاه علوم انسانی، اظهار داشت: امروز هیچ بستری مهم‌تر از علوم انسانی برای گفت‌وگو و تأثیرگذاری در جهان وجود ندارد. عرصه علوم انسانی با دیدگاه اسلامی، ظرفیت بسیار ارزشمندی است که در سال‌های اخیر با رویکرد رئیس جامعةالمصطفی، به عنوان یکی از اضلاع سه گانه دانشی در طرح تحول آموزشی المصطفی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ بناری تربیت طلاب فاضل را یکی اهداف مهم مجتمع علوم انسانی برشمرد و یادآور شد: فلسفه وجودی المصطفی و مجتمع آموزش عالی علوم انسانی، تربیت طلاب مستعد است و همه ما وسیله‌ای برای پرورش طلاب براساس شاخص‌های تعیین‌شده هستیم. مجتمع آموزش عالی علوم انسانی به دنبال تربیت طلبه متخصص در علوم انسانی با حفظ هویت حوزوی است.

وی افزود: تولید علوم انسانی با رویکرد و هویت اسلامی، چشم‌انداز فعالیت‌های علمی این مجتمع را تشکیل می‌دهد و برای حرکت بهتر در این مسیر، برنامه‌هایی به ویژه در حوزه فرهنگی- تربیتی مدنظر قرار گرفته است.

رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی، حفظ شأن طلاب را یکی از اصول مهم این مجتمع دانست و گفت: تسهیل‌گری امور طلاب و پاسخ‌گویی مناسب، یکی از برنامه‌های ماست که در آن، زمینه ارتباط مستقیم طلاب با مدیریت فراهم شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ بناری با تأکید بر لزوم رعایت استانداردهای علمی در فعالیت­های آموزشی این مجتمع، ابراز داشت: نظم و انضباط و احترام به قوانین باید مورد توجه جدی همه طلاب مجتمع قرار گیرد. مجتمع آموزش عالی علوم انسانی در سال‌های پیش از نظر سرانه طلاب و تنوع ملیتی، گسترش چشم‌گیری یافته است و اکنون باید بکوشیم در کنار کمیت، توجه بیشتری به کیفیت صورت پذیرد.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم، از دانش‌پژوهان ممتاز مجتمع آموزش علوم انسانی تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha