جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 20, 2024
رونمایی از کتاب آشنائی با معارف دفاع مقدس؛ بعنوان متون درسی نظام جدیدآموزشی حوزه علمیه در شهرستان صحنه

حوزه/ از کتاب «آشنایی با معارف دفاع مقدس» به عنوان متن درسی نظام جدید آموزشی حوزه علمیه در شهرستان صحنه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری« حوزه » در کرمانشاه، حجت الاسلام علی بهمنی در نشست بصیرتی طلاب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) صحنه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره  شهدای دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس جلوه ای از قیام عاشورا بود که با هدایت حضرت امام(ره) و مبنا قرار دادن شعار « هَیهَاتَ مِنَّاالذِّلَّة»، مظلومیت و حقانیت خود را به گوش جهانیان رساندیم.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) صحنه با اشاره به سخن حکیمانه امام خمینی(ره) که فرمودند: ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم، ادامه داد: حضرت امام(ره) با تاسی از سیره امام حسین(ع) در مقابل ظلم و ستم جهانی ایستادگی کرد و از مسیر دفاع مقدس، پیام انقلاب را به جهان صادر نمود.

وی تصریح کرد: آنچه ما را در دفاع مقدس در برابر صدام بعثی و جبهه استکبار به سرگردگی آمریکا پیروز میدان کرد، توکل به خدا و توسل به امام حسین(ع) بود.

 بهمنی با اشاره به اینکه امروز شجره طیبه نظام مقدس جمهوری اسلامی تبدیل به یک درخت تنومند شده که به فضل الهی تا عصر ظهور امام زمان(عج) تداوم خواهد داشت، افزود: در دفاع مقدس وجود حس برادری و مدیریت جهادی ما را پیروز میدان کرد و در صورت انتقال صحیح آن به نسل جوان، شجره پاک انقلاب، از آفات مصون خواهد ماند.

 در ادامه این مراسم، سرهنگ کاظمی، فرمانده سپاه شهرستان صحنه نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، اظهار داشت: تقابل حق و باطل همواره در طول تاریخ بوده و دوران دفاع مقدس یکی از عرصه های این تقابل بود.

برپایه این گزارش، در پایان مراسم از کتاب «آشنایی با معارف  دفاع مقدس» به عنوان متن درسی نظام جدید آموزشی حوزه علمیه در شهرستان صحنه رونمایی شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha