جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید محمد سعیدی امام جمعه قم

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان قم گفت: اینکه آن آقای ابله حرف مذاکره را مطرح می‌کند، نباید موجب خوشحالی برخی از افراد داخلی شود، چراکه دشمن جز تحقیر، تضعیف و فشار حداکثری هیچ چیز دیگری را نمی‌خواهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در مراسم افتتاح نمایشگاه هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداشت فرا رسیدن این هفته اظهار کرد: این هفته باید با توجه به ضرورت‌ها و نیازهای زمان، پیام خاص خود را داشته باشد.

وی با بیان اینکه بهترین درس‌ها و تذکرها از زبان رهبر معظم انقلاب اسلامی دریافت می‌شود، اضافه کرد: تکرار این هفته‌ها در هر سال باید درس ها و عبرت‌هایی داشته باشد و برای اینکه این درس‌ها کهنه نشوند باید متناسب با زمان باشند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) ادامه داد: امسال در هفته دفاع مقدس باید به چند نکته توجه کنیم و نکته نخست این است که می‌دانیم دشمنان ما که غیظ به نظام و انقلاب دارند برای پیشبرد اهداف نامشروع و مطالبات غاصبانه و ظالمانه خود با چهره اصلی خود وارد نمی‌شوند و ترجیح می‌دهند با عناوین دیگر به ویژه عناوینی که می‌تواند عصبانیت‌ها را تحریک‌کند وارد شوند.

وی مطرح کرد: در جنگ تحمیلی نیز دشمنان از عنصر خودباخته‌ای همانند صدام و حزب بعث استفاده کرده و برادران و همسایگان ما را به دنبال تبلیغات و تهدیدهای خود کشانده و جنگی را با خسارات سنگین بر ما تحمیل کردند.

آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: یکی از نکته‌های مهم در داستان دفاع مقدس برجسته کردن و نمایش دادن این محور است که آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و دشمنان شرقی و غربی ما دوست دارند از جنگ تحمیلی به‌عنوان جنگ ایران و عراق یاد کنند درحالی‌که هشت سال جنگ تحمیلی، جنگ ایران با استکبار جهانی بود که در قالب یک فریب و نیرنگ و با به عرصه آوردن افرادی که هیچ مشکلی با ایران ندارند به صورت دیگری جلوه داده شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم یادآور شد: توطئه دشمن به نتیجه نرسید و به لطف خداوند متعال امروزه رابطه ایرانی‌ها و عراقی‌ها به صورت قابل توجهی گسترش یافته است به میزانی که به مناسبت اربعین قوانین موجود میان دو کشور برداشته می‌شود تا ایرانی‌ها راحت‌تر در عراق حضور یابند و موکب‌داران عراقی نیز به ایران سفر و با رهبر این کشور دیدار می‌کنند.

وی بر لزوم تقویت انسجام و وحدت جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: باید در تبلیغات و فعالیت‌های هفته دفاع مقدس از واژگان و سخنانی که موجب تفرقه، سوء استفاده دشمن و تضعیف ملت عراق می‌شود پرهیز کنیم.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: اینکه آن آقای ابله حرف مذاکره را مطرح می‌کند، نباید موجب خوشحالی برخی از افراد داخلی شود، چراکه دشمن جز تحقیر، تضعیف و فشار حداکثری هیچ چیز دیگری را نمی‌خواهد و مدیران و مسئولان باید مراقب این توطئه‌ها باشند.

امام‌جمعه قم بر لزوم معرفی دشمن در هفته دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: برخی فکر می‌کردند که اگر دفاع مملکت را به خارجی‌ها واگذار کنیم و تولید و کشفی نداشته باشیم به نتیجه می‌رسیم درحالی‌که دشمن نمی‌خواهد ما به ترقی برسیم و عزت اسلام موجب کفر و شکر آن‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: در هفته دفاع مقدس باید به عنصر مقاومت تاکید کنیم و ضمن طرح خاطرات و گفته‌ها باید به همگان بفهمانیم که داشته‌های امروز را مدیون مقاومت هستیم.

آیت‌الله سعیدی از نابودی پهباد آمریکایی توسط رزمندگان جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: می‌خواستند این اقدام مقتدرانه جمهوری اسلامی را پاسخ دهند اما متوجه شدند جواب دندان‌شکن‌تری دریافت خواهند کرد؛ شروع درگیری با جمهوری اسلامی با دشمن است اما این شروع با مرگ آن‌ها به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha