سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آموزش قرآن

حوزه/ مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه کردستان گفت: برای آموزش بهتر و کاربردی تر کتب دینی و قرآنی به دانش آموزان دبستانی نیازمند مربیان مجرب قرآنی هستیم که این امر باید در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار بگیرد.

حجت الاسلام حسین کریمی مقدم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان با اشاره به آغاز سال تحصیلی دانش آموزان، اظهار داشت: دانش آموزان به عنوان سرمایه های آینده این نظام و مملکت محسوب می شوند، لذا هرگونه سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش سودمند خواهد بود.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: همین اهمیت آموزش و پرورش خود وظایف سنگینی را برای متولیان آموزشی کشور به دنبال دارد، لذا تشکیل کارگروه های تخصصی در این مورد امری اجتناب ناپذیر است.

حجت الاسلام کریمی مقدم با اشاره به اهمیت برخی از کتب درسی در زندگی و رفتار اجتماعی دانش آموزان گفت: مدرسه به عنوان خانه دوم دانش آموزان شناخته می شود، لذا نگاه علمی و تخصصی به کتب دانش آموزان بسیار ضروری و حیاتی است، بنابراین باید گفت که محتوای این کتب در شکل گیری شخصیت دانش آموزان بسیار موثر است.

این کارشناس امور قرآنی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: برای آموزش بهتر و کاربردی تر کتب دینی و قرآنی به دانش آموزان دبستانی نیازمند مربیان مجرب قرآنی هستیم که این امر باید در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: همان گونه که فراگیری دیگر کتب درسی برای دانش آموزان اهمیت دارد، آموزش قرآن که منشور زندگی بشریت است، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

حجت الاسلام کریمی مقدم ادامه داد: حوزه های علمیه و متولیان فرهنگی همیشه آمادگی خود را برای حضور در مراکز آموزشی همانند دبستان های برای آموزش و تعلیم مسایل دینی و قرآنی اعلام کرده اند، لذا مسئولان آموزش و پرورش باید با نگاه باز از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: حوزه علمیه استان کردستان برای هرگونه همکاری در زمینه آموزش مسائل دینی و شرعی به دانش آموزان اعلام آمادگی می کند.

این کارشناس قرآنی افزود: آشناسازی دانش آموزان ابتدایی با مسائل دینی و شرعی نقش بسیار مهمی در شکل گیری شخصیت آینده آنان دارد و می تواند عامل بازدارنده ای در برابر بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و اعتقادی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha