جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جامعه مسلمانان فیجی علی رغم تهدیدات اینترنتی، ترسی به دل راه نمی دهند

حوزه/ پیشوای مسلمانان فیجی اعلام کرد علی رغم اینکه برخی تهدید کرده اند که علیه مسلمانان دست به شورش و ناآرامی می زنند اما پیروان وی در مسجد هیچ ترسی ندارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از rnz، یک پیشوای مسلمان در فیجی می گوید که جامعه اسلامی با وجود یادداشتی از سوی اتحادیه مسلمانان فیجی که آنان را ترغیب به تدابیر امنیتی مناسب در طی چند روز آینده کرده، از چیزی وحشت ندارند.

یک مشاور گفت: اعضای جامعه باید محتاطانه عمل کنند زیرا شایعاتی در اینترنت منتشر شده که قرار است در چند روز آیند ناآرامی مدنی رخ دهد.

همچنین از مدارس و مراکز دینی نیز خواسته شده است که تمهیدات مناسبی را اتخاذ کنند.

در حالی که انتشار برخی اخبار در رسانه های اجتماعی با شروع این هفته به راه اندازی  ناآرامی های داخلی تهدید کرده اند، در این میان ابوبکر صدیق کویا رئیس مسجد الحلیل در لاتوکا گفت که جامعه اطمینان دارد که نیروهای امنیتی فیجی آنها را در امان نگه می دارند.

وی گفت که مسلمانان در این کشور به صورت عادی زندگی خود را ادامه می دهند.

صادق کویا گفت:  همه در مورد اینکه چیزی اتفاق می افتد صحبت می کنند. مردم در مورد آن صحبت می کنند اما من می دانم که این ها هیچ پایه و اساسی ندارند و امنیت مردم برقرار است.

وی افزود: دولت فیجی ، ارتش و پلیس در اینجا در فیجی بسیار قدرتمند هستند. انجام هرگونه اقدامی در اینجا آسان نیست.

حفیظ الدین رئیس اتحادیه مسلمانان گفت: روز پنج شنبه یک مسجد و مغازه ها در شهر ناسوری در خارج از سووا، پایتخت فیجی  مورد حمله خراباکرانه قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد پس از حادثه حمله تروریستی در کرایست چرچ نیوزیلند که منجر به کشته شدن 51 نمازگزار گردید، اعضای این سازمان بی احتیاطی نخواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha