پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
موکب

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان قم گفت: موکب این اداره کل، بیست و سه روز و در شهر سامرا در خدمت زائران حسینی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام یوسف احمدی با اشاره به فعالیت موکب اوقاف استان قم طی سه سال در مرز مهران اظهار کرد: با توجه به تعداد بالای موکب‌های مستقر در این مکان و نیز برپایی موکب آستان قدس رضوی در مهران از سال گذشته تصمیم گرفته شد که محل موکب تغییر یابد.

وی افزود: طی هماهنگی با ستاد اربعین شهرهای مختلفی مورد بررسی قرار گرفتند که در نهایت سامرا برای برپایی اوقاف استان قم در نظر گرفته شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به فعالیت ۷۰ نفر از پرسنل این اداره کل در موکب شهر سامرا طی سال گذشته خاطرنشان کرد: امسال هم ۷۰ نفر همراه با تجهیزات پیشرفته‌تر نسبت به سال قبل در این موکب مستقر می شوند.

وی ادامه داد: از جمله تجهیزاتی که امسال به موکب اوقاف استان قم اضافه می‌شود یک باب نانوایی است تا نان تازه در اختیار زائران حسینی قرار گیرد.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به تدارک سه وعده غذا برای زائران اربعین در موکب اوقاف استان قم عنوان کرد: همچنین دو میان وعده قبل از ظهر و عصر نیز تهیه و در بین زائران توزیع خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اقبال عمومی برای سهیم شدن در برپایی موکب های اربعین تصریح کرد: عموم علاقه مندان به این کار می‌توانند با مراجعه به بقاع متبرکه سطح استان قم کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را در اختیار اداره کل اوقاف استان قم قرار دهند تا در برپایی موکب اربعین سال جاری مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: موکب اوقات استان قم در شهر سامرا از پنجم تا بیست و هشتم ماه صفر در خدمت زائران حسینی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha