پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدرسه علمیه چایپاره

حوزه/ حجت الاسلام جمشیدی گفت: در دفاع مقدس نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه بسیار پر رنگ بود و ضمن رهبری جوانان در جنگ، در بین همه اقشار جامعه روحانیت در دفاع از اسلام بیشترین شهید را تقدیم نظام و اسلام کرده است و باید این نقش‌ها برای مردم و جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام رسول جمشیدی، امروز در مراسم شروع  سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان چایپاره با اشاره به فضیلت علم در آیات و روایات، اظهار داشت: آیا قرآن و روایات ائمه معصومین (ع) همه انسان‌ها را به فرا گرفتن علم دعوت می‌کند و در این راه تحمل هرگونه سختی و مشقت را روا می‌داند، به گونه‌ای که در روایات بیان شده است که برای طلب علم لازم باشد باید به نقاط بسیار دور دست هم سفر کرد.

وی اضافه کرد: حوزه علمیه یک مکان مقدس است و یاد گرفتن علوم حوزوی که برای پاسخ‌گویی به شبهات جامعه و سربازی امام زمان (عج) می‌باشد، ارزش و اهمیت این علوم را چندین برابر می‌کند و باید ارزش این علم و این مکان و جایگاه به درستی حفظ شود.

امام جمعه چایپاره تصریح کرد: علم و تقوا دو بال طلبه برای رسیدن به اهداف و آرمان طلبگی است که فقدان هر یک از این دو انسان را در مسیر حرکت رها خواهد کرد و مجهز شدن به علم و تقوا برای طلبه‌ها لازم و ضروری است.

وی با اشاره با هفته دفاع مقدس بیان داشت: در هفته دفاع مقدس دشمنان اسلام با اتحاد خود می‌خواستند انقلاب اسلامی را ساقط کنند که با رشادت جوانان این مرز و بوم در این توطئه خود ناکام ماندند.

امام جمعه چایپاره یادآور شد: در جنگ تحمیلی نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه بسیار پر رنگ بود و روحانیت ضمن رهبری جوانان در جنگ، در بین همه اقشار جامعه بیشترین شهید را در دفاع از اصل اسلام و انقلاب اسلامی، تقدیم نظام کرده است و باید این نقش‌ها برای مردم و جامعه تبیین شود.

در پایان این مراسم از طلاب خواهر موفق در عرصه‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی تجلیل شد.


انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha