جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کلاس درس طلاب

حوزه/ مراسم آغاز رسمی سال تحصیلی حوزه علمیه استان لرستان، فردا در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار خواهد شد.

سرپرست حوزه علمیه استان لرستان  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اعلام این مطلب گفت: سال تحصیلی حوزه علمیه لرستان از دهه اول شهریور ماه براساس بازه زمانی پیشنهادی مدارس آغاز شده و هم اکنون طلاب در مدارس علمیه این استان به تحصیل و فراگیری علوم دینی و حوزوی مشغول هستند . 

حجت الاسلام سید محمد باقر موسوی با بیان اینکه فردا مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه لرستان در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار خواهد شد افزود: امید می رود طلاب با عشق و انگیزه و برنامه ریزی در راستای کسب معارف تهذیبی و علمی کوشا باشند . 

معاون آموزش حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 1400 طلبه در مدارس علمیه لرستان مشغول به تحصیل هستند، افزود: طلاب در 13 مدرسه علمیه در پایه های 1 تا 10 و درس خارج فقه به تحصیل علوم حوزه مشغول هستند . 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه در استان لرستان 13 مدرسه علمیه وجود دارد، بیان داشت: مدرسه سفیران هدایت خرم آباد کوتاه مدت و 12 مدرسه دیگر بصورت بلند مدت دروس حوزه را به طلاب ارائه و آموزش خواهند داد . 

وی با اشاره به اینکه در استان لرستان مدارس علمیه ولیعصر(عج)بروجرد، دورود و پلدختر در سطح یک پذیرش طلبه دارند، خاطر نشان کرد: 8 مدرسه دیگر استان نیز علاوه بر پذیرش طلبه در سطح یک، طلاب سطح 2 را نیز پذیرش نموده اند . 

سرپرست حوزه علمیه استان لرستان در پایان با اشاره به اینکه طلاب باید قدر جایگاه و رسالت طلبگی خود را بدانند گفت: طلاب باید با نظم و برنامه ریزی و جدیت در کسب معارف تهذیبی آموزشی و پژوهشی کوشا باشند و تلاش نمایند تا با رقابت و همدلی و تبلیغ اثرگذار و مطلوب به اشاعه فرهنگ دینی و سیره اهل بیت(ع) در جامعه همت داشته باشند . 
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha