جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدنی

حوزه/ مدیرجامعه الزهرا(س) با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های همایش کتاب سال بانوان از راه اندازی دبیرخانه دائمی این همایش و تلاش برای عملیاتی کردن مقالات علمی رسیده به دبیرخانه همایش کتاب سال بانوان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود مدنی در نشست خبری دومین همایش کتاب سال بانوان که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به برگزاری این همایش به عنوان یک پدیده مهم در حوزه زن و خانواده اظهار کرد: این همایش مبتنی براصولی است و یکی از آنها این است که ما باور داریم ظرفیت بسیار ارزشمند و قابل توجه علمی در جامعه بانوان قرار داد و معتقدیم این ظرفیت نیاز به معرفی و تبیین دارد.

مدیرجامعه الزهرا(س) با تاکید بر اینکه این مجموعه مهم نباید مورد غفلت قرار بگیرد، افزود: پیش از این همایش کتاب سال بدون در نظر گرفتن جنسیت برگزار میشد اما همایش کتاب سال بانوان با باور این ظرفیت در جامعه زنان برنامه ریزی شده است.

رئیس شورای سیاست گذاری همایش کتاب سال بانوان  با بیان اینکه جامعه الزهرا(س) بزرگترین تجمع بانوان حوزوی جهان تشییع است، تصریح کرد: با پذیرش امسال بیش از ۲۰ هزار طلبه در سطوح مختلف جامعه الزهرا(س)مشغول به تحصیل هستند که در کنار مجموعه دانشگاهی یکی از شایسته ترین نهادها برای سامان بخشی به این حوزه و شناسایی ظرفیت های بانوان است.

وی با اشاره به اینکه چشم انداز جامعه الزهرا(س) مرجعیت علمی در حوزه علمی بانوان است، عنوان کرد: یکی از گام های بلند در این زمینه همایش کتاب سال بانوان است. همایش اول کتاب سال بانوان هم در همین راستا با نتیجه مناسب برگزار شد و مجموعه های علمی مختلفی از شیوه برگزاری اظهار رضایتمندی و تقدیر داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با بیان اینکه در همایش سال گذشته کتاب سال بانوان ۶۰۰ اثر در حوزه زن و خانواده مورد بررسی و تقدیر شد، تاکید کرد: تفاوت هایی که همایش امسال با سال گذشته دارد قابل توجه است از جمله اینکه در همایش امسال از شورای سیاست گذاری گسترده استفاده شده و از نهاد های مختلف علمی و پژوهشی حوزوی و غیر حوزوی استفاده میکنیم.

تشکیل شورای سیاست گذاری همایش کتاب سال بانوان

مدیرجامعه الزهرا(س) از حضور نمایندگان مدیریت حوزه برادران، مرکز مدیریت حوزه خواهران و نهاد های مختلف علمی و پژوهشی، پژوهشگاه های مختلف و برخی دانشگاه ها در شورای سیاست گذاری خبرداد و افزود: امیدواریم با ظرفیتی که با حضور شخصیت های برجسته علمی از سایر حوزه ها در شورای سیاست گذاری این همایش به وجود می آید نتایج از سال گذشته درخشان تر باشد.

رئیس شورای سیاست گذاری همایش کتاب سال بانوان با بیان اینکه همایش اول کتاب سال بانوان آسیب شناسی جدی شده است، عنوان کرد: هر فعالیتی که انجام شده در جامعه الزهرا مورد آسیب شناسی قرار گرفته است و امیدوار هستیم علی رغم توفیقاتی که در سال گذشته بوده است نقایص برطرف شود و همایشی با توفیقات بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آثار دریافتی منحصر به زبان فارسی نیستند، خاطرنشان کرد: آثاری که  با زبان های دیگر هم به دبیرخانه جشنواره ارسال می شود مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و امیدوار هستیم که این همایش در آینده به صورت بین المللی برگزار شود و بانوان جهان اسلام و بعد از آن بانوان کل دنیا را به این فضا دعوت کند.

فعالیت دبیرخانه دائمی همایش کتاب سال بانوان

حجت الاسلام والمسلمین مدنی از فعالیت دائمی دبیرخانه دائمی این همایش به طور جدی در تمام سال خبر داد و  تاکید کرد: این دبیرخانه با این هدف ایجاد شده است که  قلم های توانمندی که شناسایی می شوند و خلأهایی که در حوزه زنان و خانواده شناسایی میشود مورد تصمیم گیری واقع شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha