جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کتاب سال بانوان

حوزه/ معاون پژوهشی جامعه الزهرا(س) در رابطه با برگزاری همایش کتاب سال بانوان اظهار کرد: این همایش برای دومین سال به منظور شناسایی ظرفیت های علمی ارزشمند بانوان کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، ریحانه حقانی در نشست خبری همایش کتاب سال بانوان که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به برگزاری دومین همایش کتاب سال بانوان از سوی معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(س) در سال جاری، اظها کرد: همایش سال گذشته با استقبال خوب بانوان پژوهشگر از برگزار شد .

معاون پژوهشی جامعه الزهرا(س) افزود: این همایش با هدف حمایت از آثار پژوهشی بانوان در حوزه انسانی و اسلامی و آثار پژوهشی برتر در عرصه زن و خانواده، شناسایی ظرفیت‌ها و تقویت توان پژوهشی بانوان و مراکز فعال در عرصه مطالعات زن و خانواده، گسترش و تعمیق فرهنگ پژوهش و تولید علم در بین بانوان طلبه و هدایت پژوهش‌ها به سمت نیازهای علمی حوزه، جامعه و نظام اسلامی با تاکید بر عرصه زن و خانواده از سوی جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

وی در ادامه به آثار مورد پذیرش در این همایش اشاره کرد و افزود: آثار منتشر شده بانوان در عرصه علوم انسانی اسلامی اعم از تألیف، ترجمه و تصحیح که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ نگاشته شده و رساله‌های سطح چهار و دکتری بانوان در عرصه علوم انسانی اسلامی که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ دفاع شده است در این همایش پذیرفته می‌شود.

حقانی همچنین به محور ویژه این همایش اشاره کرد و بیان داشت: آثار منتشر شده بانوان و آقایان با موضوع زن و خانواده که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ منتشر شده به عنوان محور ویژه این همایش در نظر گرفته شده است.

وی، مهلت ارسال آثار به این همایش را تا پایان مهرماه اعلام کرد و گفت: پژوهشگران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت همایش به نشانی www.ketabebanovan.ir مراجعه کنند و از طریق پنل شخصی، آثار خود را ارسال کنند.

دبیر شورای سیاست گذاری دومین همایش کتاب سال بانوان  با بیان اینکه ثبت نام از طریق سایت و یا مراجعه حضوری به دبیرخانه همایش واقع در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام امکان پذیر است، تصریح کرد: تنها آثاری در این همایش پذیرفته می‌شود که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ تألیف شده است.

وی اضافه کرد: این همایش مختص حوزویان  نیست و همه بانوان پژوهشگر عرصه علوم انسانی اسلامی و پژوهشگران آقا و بانو در حوزه زن و خانواده می‌توانند در این رویداد علمی پژوهشی شرکت کنند.

حقانی در رابطه با زمان برگزاری همایش نیز تاکید کرد: زمان پیشنهادی پایان مهرماه است، اما در شورای سیاست گذاری مطرح خواهیم کرد و اگر تغییری نیاز باشد زمان جایگزین برگزاری همایش را اعلام خواهیم کرد.

وی از فعالیت کانال همایش در سروش نیز خبر داد و گفت: همه اطلاعات و اخبار همایش در کانال مربوط به همایش کتاب سال بانوان که در پیامرسان شروس فعال است  اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha