پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
السيد الموسوي نسب

حوزه/ معاون آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: در شرایط کنونی که وضعیت معیشتی بر زندگی طلاب فشار وارد می کند، چاره ای وجود ندارد جز اینکه طلاب اولویت های مالی و معیشتی خود را به تاخیر بیندازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین موسوی نسب عصر امروز در آئین افتتاحیه سال تحصیلی جدید که در سالن جلسات موسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید وضعیت موسسه امام خمینی(ره) از نظر ثبت نام کننده، شرکت کنندگان در آزمون و قبول شدگان در آزمون حضوری و نیمه حضوری نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری

وی با اشاره به تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در این موسسه افزود: مجموع دانشجویان جاری موسسه هزار و 592 نفر و مجموع فارغ التحصیلان بیش از چهار هزار نفر هستند.

 معاون آموزش موسسه امام خمینی(ره) گفت: مجموع مطالعات دانشجویان در سال گذشته در مقطع کارشناسی هزار و 644 ساعت گزارش شده و این در حالی است که بخش زیادی از دانشجویان گزارش مطالعات خود را ارائه نداده اند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی نسب میزان مطالعات دانشجویان به تفکیک مقطع تحصیلی را موردتوجه قرار داد و عنوان کرد: دانش پژوهان به طور متوسط ماهانه 42 ساعت در کارشناسی، در ارشد 66 ساعت و در دکتری 170 ساعت دانشجویان ما مطالعه داشته اند.

مسئول آموزش موسسه امام خمینی(ره) تصریح کرد: عوامل و موانعی بر سر راه موفقیت موسسه امام خمینی(ره) وجود دارد که هر کدام از این موارد در جای خود دارای اهمیت است.

وی با اشاره با تاکید بر لزوم برطرف شدن موانع پیشرفت موسسه ادامه داد: از نظر ساختار مجموعه های اداری موسسه و مراکز بیرونی شاید آمادگی لازم را برای همکاری با ما ندارند.

 معاون آموزش موسسه امام خمینی(ره) تاکید کرد: این هدف در وزارت علوم دنبال می شود که هر کدام از مراکز علمی را به مسیر هدفمند هدایت کنند و در این بین برای حوزه های علمیه مباحثی مانند اخلاق، تفسیر، کلام و امثالهم پیش بینی شده که این به نحوی محدود کردن امور حوزه است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی نسب مطرح کرد: یکی از مسائل مهمی که امروز مجموعه های حوزوی با آن مواجه هستند، محدودیت های مالی بوده و متاسفانه برخی از مراکز تعدیل نیروی بسیار بالایی انجام داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی نسب یادآور شد: در شرایط کنونی که وضعیت معیشتی بر زندگی طلاب فشار وارد می کند، چاره ای وجود ندارد، جز اینکه طلاب اولویت های مالی و معیشتی خود را به تاخیر بیندازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha