پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام حسناتي - مدرسه علميه خواهران زهرائيه نجف آباد

حوزه/ امام جمعه شهرستان نجف آباد با اشاره به رسالت حوزه ها گفت: طلاب در حوزه ها مسئولیت معرفت آموزی و آموختن به دیگران را به عهده دارند و مهمترین رسالت در این زمان آشنا کردن بشر با امام زمان خویش است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی حسناتی در جمع طلاب مدرسه علمیه زهرائیه نجف آباد، گفت: بررسی عوامل به انحراف کشیده شدن کوفیان سبب عبرت گرفتن از عاشورا می شود و با شناخت دلایل تشکیل جبهه باطل در برابر جبهه حق می توان تلاش کرد جامعه امروز ما دچار این انحراف نشود.

وی افزود: از مهمترین عوامل انحراف کوفیان و تشکیل جبهه باطل در مقابل جبهه حق در زمان امام حسین علیه السلام، فراموشی خدا، توجه به دنیا به جای دین و لقمه حرام بود.

امام جمعه نجف آباد به سوره فجر اشاره کرد و گفت: این سوره که به عنوان سوره امام حسین(ع) نام برده شده است دو جبهه وجود آدمی را به تصویر می کشد. در وجود انسان دو جبهه حسینی و یزیدی مدام در حال درگیری هستند. شخص، با بصیرت و شناخت حسین و یزید وجود خودش تلاش می کند که در این جبهه دچار بطلان نشود و همواره حسینی باقی بماند.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی افزود: فرق بین انسان و حیوان در انتخاب و اختیارش است. انسان انتخاب می کند که پیرو عقل خود باشد و دستورات خدا را رعایت کند، زیرا عقل چیزی است که به واسطه آن شخص خداپرست می شود و هر چه انسان عاقل تر باشد خدا را بهتر پرستش می کند؛ یا پیرو نفس خود باشد و عقل خود را به خدمت و اسیری نفس خود در آورد و در این صورت است که شخص خدا را فراموش می کند و طبق گفته ی امام حسین علیه السلام هوای نفس که امیر شد شخص دنیاپرست می شود.

وی ادامه داد: آنها که می گویند قدرت شیطان بیش از قدرت انسان است و سبب به انحراف کشیده شدن انسان می شود، اصل و ریشه خودشان را فراموش کرده اند و نخواسته اند که پیرو خدا باشند، زیرا اگر انسان بخواهد می تواند تمام قدرت ها را شکست دهد. آنها که به انحراف رفته اند نخواسته اند حقیقت را درک کنند و چشم و گوش خود را بر حقیقت بسته اند.

امام جمعه شهرستان نجف آباد به رسالت حوزه ها اشاره کرد و گفت: طلاب در حوزه ها مسئولیت معرفت آموزی و آموختن به دیگران را بر عهده دارند و مهمترین رسالت در این زمان آشنا کردن بشر با امام زمان خویش است. در زیارت اربعین می خوانیم «... لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الْجَهالَةِ ...» امام حسین علیه السلام جانش را برای رهانیدن مردم از جهالت داد. با توجه به اینکه در آخر الزمان فتنه ها همه چیز را در خود فرو می برند اگر با امام زمان خویش آشنا نباشیم و نسبت به او معرفت نداشته باشیم خدای نخواسته لازم خواهد شد که امامی جان خود را بدهد تا از جهل خارج شویم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha