سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سید محمد سعیدی امام جمعه قم

حوزه/ تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خدمت در مسیر علم و تحصیل افراد را کاری بسیار والا و ارزشمند عنوان کرد و گفت: این خدمات موجب حفظ انقلاب اسلامی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در مراسم اهدای لوازم‌التحریر پویش ملی مشق احسان به دانش‌آموزان مناطق محروم که با مشارکت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و همکاری آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) شامگاه امروز در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، بیان کرد: کاری که این بنیاد در راستای حمایت از دانش‌آموزان مناطق کمتربرخوردار انجام می‌دهد بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی با بیان این‌که کار برای خدا؛ برکت، حفظ، حمایت و رشدش نیز با خدای تبارک و تعالی است، افزود: خداوند در آیه ۶۹ سوره عنکبوت می‌فرماید «وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا و َإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ؛ و آنها که در راه ما (با خلوص نیّت) جهاد کنند، قطعاً به راه‌های خود، هدایتشان خواهیم کرد؛ و خداوند با نیکوکاران است».

نماینده ولی فقیه در استان قم خدمت در مسیر علم و تحصیل افراد را کاری بسیار والا و ارزشمند عنوان کرد و ادامه داد: این خدمات موجب حفظ انقلاب اسلامی می‌شود؛ انقلابی که رهبری امام خمینی(ره) و خون شهیدان ایجاد شد و ۴۰ سال از عمر بابرکت خود را با تمام فراز و فرودها طی کرد و امروز به برکت رهبری عالمانه مقام معظم رهبری وارد گام دوم خود شده است و رسالت ما نیز این است که در همین مسیر حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم و مسئولان باید قدر این زحمات را بدانند و در مسیر الهی حرکت کنند، چون لطف الهی مشروط به انجام وظایف است و مهم‌ترین وظیفه در زمان حاضر این است که مسئولان دل به بیگانگان نبندند و امیدوار به چراغ سبز و وعده‌های توخالی دشمنان نباشند، چون تجربه و تاریخ نشان داده که هدف دشمنان براندازی و نابودی انقلاب است و هیچ‌گاه انقلاب اسلامی را با سبقه‌هایی همچون اسلام، ولایت‌فقیه، مراجع، قرآن و عترت، غدیر، حماسه حسینی و … نخواهند پذیرفت.

آیت‌الله سعیدی گفت: امید مردم و مسئولان باید به خدا و کلمه‌الله بوده و همواره در صحنه حاضر باشند تا ارتباط معنوی و عاطفی بین مردم و مسئولان انقلاب حاصل شود.

وی با اشاره به این‌که قبل از انقلاب اسلامی فعالیت‌ مسئولان فقط برای حفظ جایگاه خود و تحکیم رژیم پهلوی انجام می‌شد و به دنبال خدمت به مردم نبودند، افزود: این نگاه بعد از انقلاب تغییر کرد و نگاه حاکمیت دینی خدمت‌گزاری به مردم است.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها ادامه داد: رسالت ما این است که مردم را در مسیر اسلام و انقلاب نگه داریم و به لطف خدا امروز شاهد حضور مردم در مراسم اربعین، دعاها، توسلات، اعتکاف‌ها، حرم‌ها و … هستیم که این حضور مایه مباهات است.

وی در پایان بیان کرد: امیدواریم این کار خیری که انجام می‌دهید ادامه‌دار و ریشه‌ای بوده و با روحیه جهادی و دینی همراه باشد و نهادینه‌ شود.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha