جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نفوذ

حوزه/ همه می دانند که بانوان قمی به واسطه مزاج رفتاری و فرهنگ دیرینه ای که دارند، شریف و با حیا هستند. قم به بزرگی تهران نیست و با مرکزیتی که حرم در شهر قم دارد، بافت این شهر مانند تهران جزیره به جزیره نبوده، سر و کار همه به مرکز شهر می افتد. لذا ضمن اینکه بانوان قمی فرهیخته و دارای فرهنگ دینی هستند، حتی اگر خانم بدحجابی قمی باشد، با حیثیت خود بازی نکرده، دریدگی از خود نشان نمی دهد.

خبرگزاری حوزه/ امام خامنه ای: «انگیزه هایی وجود دارد برای اینکه فضای انقلابی قم را تغییر دهند؛ روحیه انقلابی قم و روحیه دینی قم را کمرنگ کنند! از کید دشمن در همه جنبه ها و جوانب نباید غافل شد؛ از جنبه اقتصادی که کید و مکر و دشمنی می کند، نباید از کید و مکر و دشمنی او در جنبه فرهنگی غافل شد!....

عواملی را می فرستند؛ باید به این توجه کرد! بزرگان قم، جوانان قم، باید نگذارند دست های خائن، قم را از مرکزیت انقلاب، از کانون انقلاب بودن بیرون آورند»! 97/۱۰/19

چند روز پیش مطلبی تحت عنوان «تهدید امنیت ملی در قم توسط عوامل نفوذی» (قسمت اول)، در خبرگزاری حوزه منتشر شد.[1] اما جا دارد به زوایایی دیگر نیز در این باره پرداخته شود تا تعمق در فرموده امام خامنه ای، حجت و راه نشانی برای اجرای فرامین ایشان باشد. در هشدارهای معظم له در این باره، چند نکته قابل تأمل است:

1. به جای عبارت «نباید بگذارند»، آمده: «باید نگذارند». آنچه از این بیان فهمیده می شود، این است که دستور امر است و نه نهی و لذا محل دفاع نبوده و هجومی است. به عبارت دیگر صرفاً سلبی و بازدارنده نیست؛ بلکه ایجابی است و توقع اقدامی تمام و کامل در پاکسازی، از آن می رود.

2. روی سخن حضرت آقا دفع فتنه است و فرمودند: «باید به این توجه شود که عواملی را می فرستند»! پس با پرداختن به دعوت به حجاب، غرض محقق نشده، اقدامی در تراز مقابله با نفوذ می طلبد و تا وقتی که رویکرد جوانان قم رویارویی با دستهای خائن نباشد، دستور حضرتش اجرا نشده است!

3. از قید «بیرون آوردن از کانون انقلاب»، فهمیده می شود که غایت امر مسأله فرهنگی نبوده و تهدید امنیت ملی در کار است!

4. از آنجا که رهبری در امور جزئی ورود نمی کند و وظائف او راهبردی است، اهمیت و مرتبه مسأله روشن شده و ضمن اینکه امنیت ملی محل بحث است، آمار این معضل نیز جدیت پیدا می کند. زیرا ایشان درباره دست های خائن، مستقیماً به عوامل فرستاده شده اشاره داشتند.

با این توصیف کسانی که آمار پیاده نظام نفوذ در قم را به درصد تک رقمی تنزل داده و به جای پرداختن به خائنین، موضوعاتی همچون دعوت به حجاب را دنبال می کنند، دچار اشتباه محاسباتی ناشی از تصمیم سازی جریان نفوذ[2] شده، چه بسا برخی خود دست در دست عوامل نفوذی دارند!

در اثبات نفوذی بودن خود پیاده نظام هنجار شکن در قم، چند نکته قابل تأمل است:

1. فرهنگ یکباره از این رو به آن رو نمی شود. لذا تغییر کوتاه مدت اوضاع فرهنگی قم، خود نشانه اجرای سناریو توسط عوامل سازماندهی شده است و نه مردم قم.

2. دشمن دنبال «تحصیل حاصل» نیست تا با مشکلی که خود شهر قم دارد، همراهی کند؛ بلکه آنچه دیده می شود، سناریوی عوامل نفوذی است تا صحنه شهر را عوض کنند!

3. تاکتیک دشمن مخدوش جلوه دادن مقبولیت دین و نظام در بین مردم است که راه آن موج افکنی آماری توسط پیاده نظام عناصر نفوذی است.

4. قرائن حکایت از اقامت تاکتیکی عوامل نفوذی در قم دارد و اینطور نیست که همه آنها روزانه از تهران گسیل شوند.

5. هنجارشکنان نفوذی در رفتار و عکس العمل نشان دادن، تکنیکهایی را آموزش دیده اند و همچنین در برخی موارد گروه هایی برای حمایت از آنها سازماندهی شده تا وانمود کنند طیف هنجارشکن، مورد حمایت مردم هستند.

6. نمونه های اینگونه نفوذ شبکه ای، در فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ و ۹۶ هم تجربه شده و کثرت آمار عوامل نفوذی و شبکه ای بودن آن، دور از ذهن نیست.

شواهد و ادله ای دیگر نیز در اثبات کم و کیف عناصر نفوذی و تکنیکهای آنها دخالت دارد که به دلیل استراتژیک بودنش در اینجا ذکر نمی شود.

همه می دانند که بانوان قمی به واسطه مزاج رفتاری و فرهنگ دیرینه ای که دارند، شریف و با حیا هستند. قم به بزرگی تهران نیست و با مرکزیتی که حرم در شهر قم دارد، بافت این شهر مانند تهران جزیره به جزیره نبوده، سر و کار همه به مرکز شهر می افتد. لذا ضمن اینکه بانوان قمی فرهیخته و دارای فرهنگ دینی هستند، حتی اگر خانم بدحجابی قمی باشد، با حیثیت خود بازی نکرده، دریدگی از خود نشان نمی دهد!

بنابراین ناهنجاریهای قم سناریوهای عواملی است که به قم فرستاده می شوند. البته تاکتیک نفوذ شبکه ای فقط حجاب نیست و کیدهای دیگری هم در کار است و حتی سناریوهایی هم توسط اراذل و اوباش جهت تلقین فاصله بین مردم و روحانیت اجرا می شود تا دست حوزه از مردم کوتاه و قم از مرکزیت انقلاب خارج شود! با این توصیف صرف پرداختن به حجاب و غفلت از دیگر کیدها، ظاهربینی و عدم بصیرت است و دشمن می خواهد با سناریوهای خود، مردم بومی قم را در دو دسته انقلابی و غیر انقلابی جلوه دهد تا زمینه دو دستگی و آشوب را در این شهر مقدس فراهم کند!

عدم تغییر و تحول مثبت در سطح شهر از زمان هشدار رهبری تا کنون، این را می رساند که مسئولین مربوطه در این باره به شدت کوتاهی کرده اند. لذا بزرگان و جوانان قم وظیفه دارند با عنایت به محور کلام رهبری، آتش به اختیار برای پاک سازی شهر از دستهای خائن تدبیر کنند. چرا که هر کار فرهنگی در شهر بدون قطع دستهای خائن، مانند خاموش کردن آتش ناشی از گاز بدون جلوگیری از نشت گاز است! البته در کنار این کار آتش به اختیار، می بایست بابت کوتاهی مسئولین هم از طریق مراجع قضایی مطالبه گری شود.

سعید حمیدی زاده، فعال فضای مجازی

توجه: انتشار یادداشت و مقالات به معنای تأیید یا رد آن از سوی خبرگزاری حوزه نیست.

313/60


[1].http://hawzahnews.com/news/864592

[2]. تصمیم سازی جریان نفوذ در فرمایشات امام خامنه ای در تاریخ 4/9/94 هشدار داده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نرگس سادات ضیایی IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 0
    به نام خدا ما مردم قم نباید بگذاریم نقشه های دشمنان اجرا شود.باید جلوی هر گونه بی فرهنگی و بی بند و باری گرفته شود.ان شا الله