جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله جنتی

حوزه/ دبیر شورای نگهبان با انتقاد از کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می زنند، گفت: برخی افراد سست عنصر در داخل به دنبال مذاکره با آمریکا هستند، در حالی که تحریم های آمریکا و هم پیمانان او برای ما برکات زیادی داشته و باید بدانیم که هدف آمریکا از مذاکره، تسلیم شدن ما است و خواسته های آنان تمام شدنی نیست و این با روحیه عزت و مقاومت سازگاری ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، در سخنرانی افتتاحیه اجلاسیه هفتم خبرگان رهبری که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن مراسم اربعین حسینی و دیدار موکب داران عراقی با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: بحمدلله مراسم اربعین هر سال باشکوه تر دارد برگزار می‌شود و دعوت امام حسین(ع) هر سال بیشتر از سال قبل دارد شنیده می شود و مردم آن را لبیک می گویند، دشمن باید این پیام را بگیرد و از تلاش بیهوده دست بردارد.

وی افزود: پیام عاشورا و اربعین، مقاومت و تسلیم نشدن است بچه های ما در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس نیز با دریافت این پیام شهادت در راه خدا را احیا کردند.

رئیس مجلس خبرگان با بیان این که ما خواستار جنگ نبوده و نیستیم، تصریح کرد: مردم در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با دست خالی و بدون داشتن تجربه جنگ نرم مورد تهاجم دشمن قرار گرفتند اما ملت با انسجام و با پشتیبانی خداوند متعال در برابر دشمن ایستادگی نمود اما این جنگ علی رغم تخریب ها برای ملت و کشور اسلامی ما برکات زیادی داشت عسی ان تکرهوا شیئاً و هو خیر لکم. ما با قصد خالص امام راحل و ایستادگی مردم هشت سال در برابر دنیا مقاومت کردیم و درس مقاومت را به دنیا دادیم.

وی با تاکید بر حفظ انسجام و اقتدار محور مقاومت، ابراز داشت: سیره همه انبیا و ائمه معصومین مقاومت بوده است و با همین مقاومت دشمنان را شکست دادند. جنگ تحمیلی به ما خودکفایی در ساخت تسلیحات ارمغان آورد و هفته دفاع مقدس درس مقاومت را در این کشور نهادینه نمود از برکات دفاع مقدس بود که توانستیم پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی را ساقط کنیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ذلت امروز آمریکا را ثمره مقاومت دانست و گفت: ثمره مقاومت، امروز در یمن دارد خودش را نشان می‌دهد که یک کشور مظلوم همچون یمن چگونه دارد در برابر گاو شیرده آل سعود ایستادگی کرده و ذلت نمی پذیرد. این روحیه در فلسطین و لبنان هم امروز نمایان است. ما نباید دچار ضعف شویم و امید و مقاومت نیاید در بین ما کمرنگ شود.

آیت الله جنتی با اشاره به سخنان سیدحسن نصرالله در شب عاشورا خطاب به رهبر معظم انقلاب افزود: آیا این جملات پر حرارت رهبر حزب الله خطاب به مقام معظم رهبری چیزی جز ثمره مقاومت است!؟

دبیر شورای نگهبان با انتقاد از کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می زنند، گفت: برخی افراد سست عنصر در داخل به دنبال مذاکره با آمریکا هستند، در حالی که تحریم های آمریکا و هم پیمانان او برای ما برکات زیادی داشته و باید قدر این فرصت را بدانیم و بدانیم که هدف آمریکا از مذاکره با ما تسلیم شدن ما را می خواهد و خواسته های آنان تمام شدنی نیست و این با روحیه عزت و مقاومت سازگاری ندارد.

وی در ادامه با تاکید بر تحقق شعار رونق تولید، گفت: منافع عده ای دلال سودجو باعث شده که تولید در این کشور رونق بگیرند و مسئولین باید برای این موضوع مهم تدبیری بیندیشند. دو هزار میلیارد نقدینگی در کشور یک آفت محسوب می شود. یک سیاست اقتصادی دقیق لازم است تا این نقدینگی به سمت تولید هدایت شود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مردم در عین حال که باید مطالبه گر باشند باید به آینده نظام امیدوار باشند، چرا که انقلاب ما علی رغم مشکلاتی که هست دستاوردهای زیادی داشته است. و این موفقیت ها باید ما را به آینده امیدوار کند.

آیت الله جنتی در پایان با اشاره انتخابات اسفندماه سال جاری، گفت: خط قرمز در شورای نگهبان در تمام مراحل انتخابات ها قانون بوده و همچنان قانون خواهد بود.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    0 0
    محاکمه زبل خان
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    0 0
    مجلس یازدهم و وظیفه سنگین در برابر سند راهبردی ، تحول خواه و ضروری مقام معظم رهبری مدظله العالی در گام دوم انقلاب: بمنظور احیاء جایگاه خانه ملت بعنوان عصاره واقعی ملت انقلابی و دفاع از حقوق مردم ضعیف و محروم شامل جوانان بیکار ، مجرد، تحصیلکرده و نخبه انقلابی و پس از گذشت چهار دهه از فراز و فرود کم بهره نمایندگان در خانه ملت با تصویب قوانینی که کمتر اثر بخشی مثبت آن در زندگی،سفره مردم و گشایش در حمایت واقعی از جوانان و کسب و کارهای نوپا،فن آور و دانش بنیان مشاهده گردیده.می بایستی بدور از محافظه کاری طیف سنتی اصول گرایی (شامل امثال باهنر ، حداد عادل، و ….) که امتحان خود را در ادوار گذشته مجلس همچون طیف به اصطلاح اعتدال گرا و اصلاح طلب لاریجانی - مطهری و امثالهم و …در طول ۱۰دوره گذشته مجلس و طی ۴۰ سال پس داده و بی حسی ،بی انگیزگی و ناتوانی آنان در ایجاد تحول اساسی مورد نظر مقام معظم رهبری مدظله العالی در بیانیه راهبردی و حیاتی گام دوم انقلاب در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی برای مردم کاملامشهود بوده و همچنین در جهت ایجاد تحول در حوزه قانونگذاری براساس آرای مردمی و نظارت صحیح و موثر بر عملکرد نمایندگان در خانه ملت و مسئولین اجرایی کشور هم راستا با قوه محترم قضاییه و به منظور تصویب قوانین مورد نیاز برای احیای حقوق عامه، اجرای عدالت و مبارزه جدی با تبعیض،رانت و پاکسازی دامان انقلاب اسلامی و نظام از عناصر رذل آلوده به مفاسد اقتصادی، افرادی از طیف انقلابی وارد انتخابات و هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ گردند که از توانایی،انگیزه، نشاط جوانی و مقبولیت عمومی برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری مدظله العالی براساس سند تحول گام دوم انقلاب در دهه حساس و حیاتی پنجم انقلاب اسلامی همچون ریاست محترم قوه قضاییه برخوردار باشند. لذا در ارتباط با لیست پیشنهادی جبهه انقلابی و برای ریاست و هیئت رئیسه مجلس یازدهم ، نظرخواهی از مقام معظم رهبری در این برهه حساس کنونی برای اقدام تحول خواه در مجلس و ایجاد امید و نشاط در بین مردم صبور انقلابی امری لازم و ضروری می نماید. با تشکر