پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کلاس دخترانه

حوزه/ خانم اشرف گنجویی هدف از فعالیت تبلیغی خود در مدارس را آشنایی هر چه بیشتر دانش‌آموزان دختر با مباحث اعتقادی و تربیت نسل انقلابی بیان می‌کند.

خانم ساره اشرف گنجویی از مبلغات مدارس امین استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان با تشریح سابقه تبلیغی خود در مدارس، گفت: شروع فعالیت من از سال ۸۲ است، اما از سال ۹۰ در قالب طرح امین برنامه‌های خود را به صورت مدون و در قالب طرح امین پیگیری کردم.

این بانوی مبلغه ادامه داد: به منظور آشنایی هر چه بیشتر دانش‌آموزان دختر با مباحث اعتقادی و همسویی آنان با نظام جمهوری اسلامی ایران، در مدت فعالیتم در طرح مدارس امین، با بهره‌گیری از روش‌هایی همچون برپایی ایستگاه ثابت شهدا در مدارس، دیدار با والدین دانش آموزان در طول سال و یا دیدار با خانواده شهدا در ماه محرم، برگزاری مسابقات و بازی‌های مختلف و جذابِ همسو با نظام اعتقادیِ اسلامی - ایرانی و ... سعی بر پیاده‌سازی این امر مهم در مدارس نمودم.

وی با یادآوری اهمیت مسئله مهدویت و یادِ امام زمان (عج) ادامه داد: بخشی دیگر از فعالیتم در مدارس امین، سوق دادن دانش آموزان به مسئله مهدویت از طریق روش‌هایی نظیر برپایی خیمه‌های ثابت امام مهدی (عج) در مدارس، راه‌اندازی گفتمان مهدویت در دوشنبه‌های هر هفته، برگزاری مسابقه نامه‌ای به حضرت در هر سال و در روز ولایت ایشان و ... بوده که به لطف خدا تاثیر این روال تا حد زیادی مشهود است.

خانم گنجویی در ادامه به نیاز دانش‌آموزان به مسئله تهذیب و هدایت آنان به سمت فضایل اخلاقی اشاره کرد و افزود: بدین‌منظور نیز سعی شده تا به وسیله ایجاد برگه‌هایی با عنوان "برگه اخلاق فرزندم به  والدین"، امتیاز دهی به اخلاق محصلین، اهدای جوایز به دختران اخلاق محور و تشویق سایرین جهت حرکت به این سمت و ... به این مهم دست یابیم.

وی در زمینه فعالیت‌های ابتکاری خود از مسئله بسیار مهم حجاب و عفاف در بین دانش آموزان دختر گفت و اظهار کرد: با نظر به اینکه تمامی مسائل یاد شده در سایه رعایت حجاب و عفاف دختران امکان پذیر است ، در تمام مدت فعالیت تبلیغی در مدارس امین، توجه به این نکته مهم فراموش نشده و در تشویق و ترغیب علم آموزان مدارس به این مسئله اهتمام ویژه‎ای می‌شود.

این بانوی مبلغه ادامه داد: به رغم مساعدت تعداد کثیری از کادر مدارس، مهم ترین مشکلی که مبلغات در مدارس با آن روبرو هستند، مسئله عدم اشراف و اطلاع مدیران و کادر اغلب مدارس نسبت به وظایف یک مبلغه‌ی امین است که موجب اخلال در فعالیت های مبلغات می‌شود.

 گنجویی در پایان اظهار کرد: متاسفانه گسترش فرهنگ غربی و ضد دینی در بین دختران  نوجوان حتی در بین اقشار مذهبی نیز شیوع پیدا کرده است. لذا بر والدین لازم است که علاوه بر دقت در این مسئله مهم، به منظور دوری فرزندانشان از این معضلات، با فرزند خود (بویژه فرزندان دختر) دوست و همراه باشند.

گفتنی است، ختنم گنجوی در حال حاضر  تحت برنامه معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان کرمان، به عنوان مبلغه‌ی مدارس امین در شهر کرمان مشغول به فعالیت است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha