پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت السالام تلخابی

حوزه/ حوزه‌های علمیه در بحث اصول بنیادین انقلاب اسلامی، امیدآفرینی اجتماعی، ارتقای کارآمدی نظام و راهبردنویسی‌های آینده‌نگرانه برای نظام اسلامی و تدوین، طراحی و عملیاتی‌سازی آنها نقش بسزایی دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ تلخابی، رئیس مجتمع آموزش عالی فقه، در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان این که مواضع مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) همواره سرلوحه فعالیت مراکز حوزوی است، خاطرنشان کرد: منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) در مسائل مختلف، جزو راهبردها و سیاست‌های مجامع علمی حوزه مانند جامعة‌المصطفی است.

وی افزود: مجتمع آموزش عالی فقه نیز بسان دیگر مراکز دینی و حوزوی، همواره می‌کوشد تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب(مدظله‌العالی) را در مسائل علمی، آموزشی، تربیتی، سیاسی و اخلاقی در متن برنامه‌های خویش قرار داده، برای این کار برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده است.

رئیس مجتمع آموزش عالی فقه با بیان این که بحث بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تبیین الزامات عملیاتی‌سازی آن، از موضوعات مطرح بین طلاب علوم دینی است، خاطرنشان کرد: مجتمع آموزش عالی فقه، به صورت ویژه برای طرح بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در کلاس‌های درسی و طرح و بحث آن بین طلاب، برنامه‌های ویژه‌ای مد نظر قرار داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ تلخابی بحث سبک زندگی اسلامی و نمود آن را در زندگی علمی طلاب، از پیش‌فرض‌های طرح تبیین بیانیه گام دوم انقلاب بین طلاب عنوان کرد و یادآور شد: بیانیه گام دوم انقلاب، منشوری راهبردی است که برای تمام قشرهای جامعه وظایف ویژه‌ای در نظر گرفته است.

وی به وظایف حوزه و روحانیت در قبال بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره نمود و اظهار داشت: حوزه‌های علمیه و روحانیت نیز همسان دیگر قشرهای جامعه، وظایف ویژه‌ای در رویارویی با گام دوم انقلاب اسلامی بر عهده دارند.

رئیس مجتمع آموزش عالی فقه تصریح کرد: براساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، حوزه‌های علمیه در بحث اصول بنیادین انقلاب اسلامی، امیدآفرینی اجتماعی، ارتقای کارآمدی نظام و راهبردنویسی‌های آینده‌نگرانه برای نظام اسلامی و تدوین، طراحی و عملیاتی‌سازی آنها نقش بسزایی دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تلخابی ایجاد تشنگی و عطش در طلاب و حوزویان را از نخستین الزامات گام نهادن در مسیر عملیاتی‌سازی وظایف نهادهای حوزوی در گام دوم انقلاب برشمرد و ابراز داشت: جامعةالمصطفی جلسات متعدد راهبردنویسی و راهکارپردازی‌ را با هدف عملیاتی‌سازی وظایف محوله در گام دوم انقلاب اسلامی تشکیل داده است و تجلی رویکرد بین‌المللی وظایف حوزوی را بر خود فرض می‌داند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha