جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آمریکا

حوزه/معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: آمریکا و اذنابش در منطقه و جهان روزگاری در این رویا بودند که خاورمیانه از آن آنها خواهد بود، ولی اقتدار جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت این رویای آمریکایی ها و صهیونیستی ها را به کابوس تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام مصطفی اسفندیاری ظهر امروز در یادواره شهدای قروه که در مدرسه علمیه امام صادق (ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از رمزهای پیروزی رزمندگان اسلام بر دشمنان تا دندان مسلح در هشت سال دفاع مقدس توکل به خدا بود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: در کنار این توکل؛ عِرق ملی و اسلامی و نیز تبعیت از امام خمینی (ره) نقش بسیار مهمی در سربلندی ما در جنگ تحمیلی داشت.

وی در ادامه سخنان خود به برخی علل آغاز جنگ تحمیلی اشاره کرد و بیان داشت: مهمترین و اصلی ترین عامل در شکل گیری جنگ هشت سال علیه نظام و ملت ما، ترس و واهمه دشمن از انقلاب اسلامی و آرمانهای آن بود. دشمنان به خوبی می دانستند که قدرت گرفتن جمهوری اسلامی برایشان هزینه های بسیاری به دنبال خواهد داشت، لذا صدام معلون را علیه نظام نوپای ما تحریک و تشویق کردند.

حجت الاسلام اسفندیاری با اشاره به اینکه تمام دنیا پشت سر صدام قرار داشتند و ایران تنها در این میان مانده بود، گفت: اسناد جنگ تحمیلی به خوبی نشان می دهند که دو بلوک غرب و شرق و حتی کشورهای عربی منطقه حمایت های مالی، اطلاعاتی، لجستیکی، انسانی و… از رژیم بعث برای براندازی جمهوری اسلامی ایران داشتند.

وی تصریح کرد: در آخرین سندی که در سالهای گذشته برملا شد، رژیم آل سعود بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار کمک بلاعوض به صدام برای ادامه جنگ بذل و بخشش کرد که این نشان از عمق نفرت و کینه دشمنان از ایران داشت.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه ادامه داد: با وجود این همه حمایت، بازهم صدام و صدامیان در جنگ هشت ساله راه به جایی نبردند و سرخورده و ناکام ماندند و همانطوری که امام راحل پیش بینی کرده بود، حامیان صدام در جنگ علیه ایران روزی مورد هجوم دوست شان قرار گرفتند که یکی از این کشورها کویت بود.

وی اضافه کرد: اکنون نزدیک به ۳ دهه از دوران جنگ تحمیلی می گذرد، ولی همه می دانیم که دشمن دست از توطئه و دسیسه برنمی دارد و امروز دسیسه ها و جنایت های دشمنان رنگ و لعاب دیگری یافته است.

حجت الاسلام اسفندیاری اظهار کرد: امروز دشمن در جبهه دیپلماسی، اقتصادی، رسانه ای و…، در تقابل با نظام مقدس جمهوری اسلامی است، لذا می طلبد با علم و بصیرت و دشمن شناسی اجازه ندهیم که دشمن در رسیدن به نیات شیطانی خود موفق باشد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: آمریکا و اذنابش در منطقه، روزگاری در این رویا بودند که خاورمیانه از آن آنها خواهد بود، ولی اقتدار جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت در منطقه این رویای آمریکایی ها و صهیونیستی ها را به کابوس تبدیل کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha