جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس مرکز خدمات حوزه در جمع طلاب مدرسه صدر قم

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: امروز یک جنگ فرهنگی به تمام معنا در جریان است؛ این جنگ از آن جبهه واحده کفر در زمان دفاع مقدس به مراتب گسترده‌تر و وسیع‌تر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ربانی امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه صدر قم ضمن تسلیت ایام سوگواری و عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) و با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس مانند معجزه‌ای الهی بود که جمهوری اسلامی از آن سربلند بیرون آمد.

وی با اشاره به آیه 11 سوره مائده گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید: « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ هَمَّ قَوْمٌ أَنْ یَبْسُطُوا إِلَیْکُمْ أَیْدِیَهُمْ فَکَفَّ أَیْدِیَهُمْ عَنْکُمْ ۖ؛ ای اهل ایمان، یاد آرید نعمت خدا را بر خود آن گاه که گروهی همّت گماشتند که بر شما دست یابند و خدا دست (ستم) آنها را از شما کوتاه کرد.»

رئیس مرکز خدمات حوزه بیان کرد: خداوند نعمت‌های بسیاری دارد اما بعضی از نعمت‌ها را تخصیص به ذکر می‌کند و می‌فرماید که فراموش نکنید.

وی گفت: یکی از مصادیق روشن این آیه، دفاع مقدس است؛ در آن شرایط، در ظاهر، هیچ امیدی برای موفقیت جمهوری اسلامی نبود و تقریباً همه دنیا پشت سر صدام بودند و ایران اسلامی تنها بود ولی با عنایت خداوند و به برکت اراده و توکل امام(ره) و حضور مردم شریف و بزرگوار، معجزه‌ای در تاریخ رخ داد و جمهوری اسلامی پیروز شد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی تصریح کرد: در آن زمان در کشور مهماتی نداشتیم و در داخل اختلافات بسیاری بود و منافقین دست به ترور می‌زدند و مسئولان نمی‌دانستند به فکر جبهه باشند یا درگیری‌های داخلی؛ در مقابل، جبهه دشمن با قدرت و هیمنه کامل به میدان آمده بود ولی خداوند دست‌هایشان را قطع کرد.

وی ادامه داد: باید تاریخ دهه 60 را بخوانیم؛ اگر آن را مطالعه نکنیم عظمت جمهوری اسلامی، امام(ره)، مردم و یاران امام را درک نمی‌کنیم و متوجه نمی‌شویم که چه کردند و چگونه خداوند نعمتش را بر ما کامل کرد.
 

جنگ فرهنگی به مراتب از دوران دفاع مقدس گسترده‌تر است
رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: چنین میراثی با آن همه فداکاری و جانبازی به ما رسیده است و امروز نیز یک جنگ فرهنگی به تمام معنا در جریان است؛ این جنگ از آن جبهه واحده کفر در زمان دفاع مقدس به مراتب گسترده‌تر و وسیع‌تر است.

وی بیان کرد: در طول تاریخ روحانیت شیعه، هیچ دوره‌ای مانند امروز چنین هجوم همه‌جانبه و برنامه‌ریزی‌شده علیه شیعه نبوده است.
 

دشمنان در تلاشند عقبه ایمانی مردم را بشکنند
حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: دشمنان امکانات فکری، علمی و فرهنگی خود را به کار گرفته‌اند تا در این جبهه، عقبه ایمانی مردم را که عامل اصلی استقلال این ملت است، بشکنند.
وی افزود: در مقابل، در هیچ دوره‌ای آمادگی برای موفقیت و رساندن پیام عدالت‌خواهی و آرمان‌خواهی مانند امروز نبوده است؛ بسیاری مایلند بشوند ولی آنقدر سر و صدا می‌کنند که صدای ما به مردم نرسد.
 

طلاب و روحانیون افسران جنگ فرهنگی هستند
رئیس مرکز خدمات حوزه با بیان اینکه طلاب و روحانیون افسران این میدان و جنگ فرهنگی هستند، گفت: طلاب و روحانیون به عنوان افسران جنگ فرهنگی باید خوب و عالمانه درس بخوانند و یک عالم به معنای واقعی آن شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل ایجاد انحراف در برخی از طلبه‌ها ضعف علمی است، گفت: برخی از طلبه‌ها به این علت که به درستی فقه و اصول را متوجه نشده‌اند یا در مبانی کلامی و فلسفی دچار ضعف هستند دچار انحرافاتی می‌شوند و از برخی اظهارنظرهای آنها متوجه می‌شویم که ضعیف هستند و به انحراف کشیده شده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: شما باید خوب درس بخوانید و به معنای درستش عالم شوید و در کنار آن نیز به مسائل تهذیبی توجه کنید؛ هرچه علم ما بیشتر شود تعلقاتمان به دنیا نیز بیشتر می‌شود و ممکن است ما را به انحراف بکشاند و دین خود را به دنیا بفروشیم.
 

هرچه عالم‌تر شویم نیازمان به تقوا بیشتر می‌شود
وی گفت: هرچه علم ما بیشتر شود نیاز ما به تقوا نیز بیشتر می‌شود؛ به این دلیل که معروف و مشهور می‌شویم و حرفمان خریدار پیدا می‌کند و همین جاذبه‌ها ممکن است ما را دچار مشکل کند.

رئیس مرکز خدمات حوزه افزود: شما طلاب عزیز باید خوب درس بخوانید، به مسئله تهذیب خوب توجه کنید و از الآن دل‌هایتان را پاک کنید.

وی بیان کرد: شما باید آینده حوزه را در مسیر رشد علمی تأمین کنید و عناصر و اساتیدی برجسته شوید و برای رشد و تعالی حوزه جهت خیر باشید.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: خداوند به شما نعمت‌های مضاعفی داده است که طلبه علوم دینی شده‌اید و باید قدردان این نعمت الهی باشید.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha