جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مولوی عبدالهی

حوزه/ امام جمعه اهل سنت اسدیه گفت: باید نسبت به تعلیم و تربیت فرزندانمان احساس مسئولیت کنیم، چراکه تربیت صحیح آنها ضامن سعادت آینده جامعه خواهد بود.

مولوی عبداللهی امام جمعه اهل سنت اسدیه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند با اشاره به شروع سال تحصیلی حوزه های علمیه گفت: والدین نسبت به تحصیل فرزندان خود بی تفاوت نباشند و به آن اهمیت بدهند؛ امروزه سوء استفاده های فراوانی به دلیل سواد نداشتن از افراد صورت می‌گیرد، لذا فراگیری علم بسیار ضروری است و در اسلام نیز به آن تاکید بسیاری شده است.

امام جمعه اهل سنت اسدیه  با بیان اینکه تحصیل علم منحصر به جنس خاصی نیست، تصریح کرد: خداوند به پیامبر(ص) که علم اولین و آخرین در سینه اش است می فرماید«وَقُل رَّبِّ زِدْنِی عِلْمًا» بگو خداوندا علم مرا زیاد کن.

وی به اهمیت آموختن علم اشاره کرد و افزود: خداوند در قرآن کریم با بیان هم نشینی و مجالست حضرت موسی(ع) و خضر نبی به اهمیت فراگیری علم پرداخت، به طوری که حضرت موسی(ع) برای آموختن علم راه طولانی را پیمود و در این راه مشقات فراوانی را تحمل کرد.

مولوی عبداللهی با اشاره به اینکه جوانان با فراگیری علم زمینه پیشرفت جامعه را فراهم کنند، عنوان کرد:‌ باید نسبت به تعلیم و تربیت فرزندانمان احساس مسئولیت کنیم، چراکه تربیت صحیح آنها ضامن سعادت آینده جامعه  خواهد بود.

وی افزود: «وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ کُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَی الْمَلَائِکَةِ فَقَالَ أَنبِئُونِی بِأَسْمَاءِ هَؤُلَاءِ إِن کُنتُمْ صَادِقِینَ»، ملائکه آدم را به خاطر علمش سجده کردند.

انتهای پیام/ ن 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha