سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه نکا

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه مازندران، بر ضرورت تبیین نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: نسل جوان امروز باید بیش از پیش با رشادت ها و مجاهدت های روحانیت در عرصه های مختلف انقلاب به ویژه دفاع مقدس آشنا شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، عصر امروز در دیدار جمعی از فعالان عرصه دفاع مقدس با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، این ایام را یادآور ایثار، شهادت و جانفشانی های رزمندگان این کشور در هشت سال دفاع مقدس اعلام کرد.

وی با بیان این که فرزندان انقلابی کشورمان برای دفاع از انقلاب و ایران اسلامی در برابر تجاوز دشمن ایستادند و از حریم کشورمان دفاع کردند، افزود: دفاع مقدس صحنه ای از حضور مقتدرانه رزمندگان سپاه اسلام در برابر متجاوزان بود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به حضور پررنگ و اثرگذار روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این حضور موجب تقویت روحیه معنوی و رزمی رزمندگان سپاه اسلام بوده است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که روحانیت در همه عرصه های انقلاب حضور اثرگذاری داشته است، بیان داشت: جنگ تحمیلی نیز گوشه ای از تکلیف مداری روحانیت در دفاع از اسلام و انقلاب بوده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، بر ضرورت تبیین نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: نسل جوان امروز باید بیش از پیش با رشادت ها و مجاهدت های روحانیت در عرصه های مختلف انقلاب به ویژه دفاع مقدس آشنا شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین به تلاش دشمن در جهت تخریب چهره روحانیت اشاره کرد و افزود: علیرغم همه این تلاش ها، امروز روحانیت از یک محبوبیت خاصی در جامعه اسلامی برخوردار است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که حضور روحانیت در هشت سال دفاع مقدس تنها تبلیغی نبوده است، بیان داشت: روحانیت علاوه بر مسائل تبلیغی، همگام با سایر رزمندگان در عرصه های رزمی نیز حضوری فعال داشته است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه پیرامون تبیین نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس غفلت صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه های گسترده دشمن علیه روحانیت، جامعه امروز نیازمند آشنایی بیشتر با خدمات، تلاش ها و جانفشانی های روحانیت در عرصه ها و صحنه های مختلف انقلاب است.

استاد حوزه علمیه مازندران، هفته دفاع مقدس را فرصت مناسبی برای تبیین جایگاه روحانیت در جبهه های حق علیه باطل دانست و گفت: وجود بیش از چهار هزار شهید روحانی در هشت سال دفاع مقدس نشان دهنده حضور پررنگ این قشر اثرگذار جامعه دینی در دفاع از انقلاب و تمامیت ارضی کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha