جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار سلامی

حوزه/ سرلشکر سلامی گفت: مطالعه تاریخ دفاع مقدس برای همه نسل ها مفید است. هیچ جامعه ای بدون زندگی در متن سختی ها پیشرفت و اعتبار پیدا نمی کند. می توان دفاع مقدس را منبع پایان ناپذیر عزت و سربلندی ملت ایران نامید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عصر امروز در سی و دومین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت با گرامیداشت هفته دفاع مقدس دفاع مقدس را قطعه ای جاودان از تاریخ ایران و اسلام برشمرد و اظهار داشت: نمی‌توان بدون دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را توصیف کرد چراکه بخشی لاینفک از یک نبرد بزرگ سرنوشت ساز برای ملت ایران در برابر یک جهان به هم پیوسته از قدرت است.

وی افزود: مطالعه تاریخ دفاع مقدس برای همه نسل ها مفید است. هیچ جامعه ای بدون زندگی در متن سختی ها پیشرفت و اعتبار پیدا نمی کند. می توان دفاع مقدس را منبع پایان ناپذیر عزت و سربلندی ملت ایران نامید. برای یک ملت قدرت به تنهایی کافی نیست، آنچه مهم است روح قدرت و منبع تولید آن است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه در دفاع مقدس جنگیدن با قدرت به تنهایی ممکن نبود، گفت: برخی کشورها دارای قدرت وسیعی هستند اما به سرعت فرو میپاشند. تفاوت بین داشتن قدرت و روح مقاومت در این دست. ایران در دوران دفاع مقدس از منابعی بهره برد که هرگز پایان نمی یافت. سازه مادی قدرت چندان مهم نیست و به همین دلیل است که برخی کشورها با داشتن قدرت بی نظیر فرو می پاشند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه برخی کشورها خوب موشک می زنند اما در برابر یک موشک فرو می پاشند، تصریح کرد: وقتی کشوری دارای این منبع از قدرت است هرگز فرو نمی‌پاشد چراکه شکست و پیروزی مسائلی خارج از قلب و ذهن نیست.

وی ادامه داد: شلیک بمب ها و موشک ها آسیب می آفریند اما بر پیکره مادی جامعه است؛ در جنگ پیروزی بر اساس ایمان و باور است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه امسال چهلمین سال دفاع مقدس را گرامی میداریم، گفت: دفاع مقدس در معنی مصطلح آن بخشی از دفاع مقدس ملت ایران است اما هرچه در زمان پیش رفتیم حجم تهدیدات و تهاجم دشمن قوی تر و وسیع تر شد و به دنبال آن ملت ایران نیز قوی تر شد.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه ما از یک تفاضل بهره برده ایم که ریشه اصلی مزیت های ما شد و آن هم رهبری است، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها با این همه قدرت و برتری در اقتصاد، سیاست، فرهنگ، نیروهای نظامی و ... در مسیر زوال هستند چراکه در آنجا رهبری شان فاقد حکمت است و این موضوعی است که خودشان می گویند.

وی افزود: فلسفه سیاسی آمریکا سیطره بر ملت ها و کشورها برای تبدیل آمریکا به ملت استثنایی است. چنین فلسفه ای دشمن آفرین است و قدرت آفرین نخواهد بود چراکه با این فلسفه وسعت مخاطرات برای آنها بیشتر خواهد بود.

سرلشکر سلامی عنوان کرد: در طرف دیگر رهبری وجود دارد که حکمت، عقل منطبق بر وحی و قدرت را با یکدیگر ممزوج می سازد و می تواند شخصیت معنوی خود را در جامعه تکثیر کند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه وقتی امام فرمودند اگر جنگ بیست سال هم ادامه پیدا کند ما هستیم، گفت: این بیست سال معنای ریاضی نداشت بلکه معنای آن نهایت ممکن بود و این جنگ هنوز هم ادامه دارد.

وی با اشاره به ادعای آمریکا درباره دخالت ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان، تاکید کرد: آنها از این موضوع شرمسار می شوند و به غلط به گردن ما می اندازند اما می‌دانند کار انصارالله است، ولی نمی‌توانند بپذیرند که آنها در اوج محاصره و تحریم چنین عمل کند. البته آنها کاری نمی‌توانند انجام دهند؛ چرا که می‌دانند جمهوری اسلامی هم دارای قدرت، راهبرد و استراتژی مقاومت است.

سرلشکر سلامی افزود: شکست فقط زمانی حاصل می‌شود که دل‌ها بلرزد و ذهن‌ها بترسد و بد محاسبه کنند. ملتی که اعتماد به نفس دارد درست می‌اندیشد و نگران نیست. اندیشه او هم از کنترل دشمن خارج می‌شود. وقتی دل‌های مردم مستحکم است هرچه دشمن تهدید می‌کند قیمت دلار هم پایین تر می آید یعنی قواعد جهانی هم با رفتار ملت ایران عوض می شود.

فرمانده کل سپاه در پایان با بیان اینکه جنگ، ذهنیت جهانی را درباره ایران درست برای جهانیان تصویر کرد و این تصویر تا ابد معتبر است، گفت: دشمن به این نتیجه رسید که هرچه عمل کند، ایران ماهرانه از آن بهره می‌برد و این ذاتی است، حقیقت است نه شانس و اتفاقی.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha