شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: حوزه های علمیه باید کانون تفکرات اسلامی باشند و همانگونه که آیت الله شبیری زنجانی می فرمایند باید حوزه ها مجتهدپرور باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به اینکه وظایف طلاب و روحانیون بسیار سنگین است، اظهار داشت: اولین مرحله ای که طلاب در بدو ورود به مدارس علمیه باید آن را مورد توجه قرار دهند، مسئله خودسازی و تقواست.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان تصریح کرد: طلاب باید تقوا و آموزه های دینی را در زندگی خود جاری و ساری سازند و در مسیری که اسلام برای بشریت تعریف و تهیه نموده است، گام بردارند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه طلاب در آینده وظیفه سنگین صیانت از دین رسول خدا را بر عهده خواهند داشت، عنوان کرد: طلاب بعد از پایان تحصیل در حوزه باید در راه ارشاد جامعه اسلامی و احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر کار کنند و به نوعی زندگی و وجود خویش را فدای نشر معارف دین الهی نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در ادامه سخنان خود گفت: یک عالم دینی باید بتواند انسان تربیت کند و به صورت ساختاری و کاملا عالمانه، جوانان و قشر فرهیخته و تحصیلکرده را گام به گام ارشاد و دست گیری کند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه طلاب باید در خدمات اجتماعی به مردم حضوری مستمر و همیشگی داشته باشند، افزود: مقام معظم رهبری درباره جایگاه و نقش طلاب و روحانیون در جامعه اسلامی فرمایشات بسیاری مهمی دارند که این منویات باید چراغ راه همه ما باشد.

این استاد حوزوی ادامه داد: امام خامنه ای در این باره می فرمایند: «اگر همه تخصص های مورد نیاز یک جامعه به بهترین شکل وجود داشته باشد اما جامعه، دینی نباشد، آن ملت در دنیا و آخرت دچار خسران و مشکلات واقعی خواهد بود و این مسئولیت عظیم یعنی تبدیل جامعه به جامعه ای دینی، بر عهده علما و روحانیت و طلاب است».

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در ادامه بیان کرد: حوزه های علمیه باید کانون تفکرات اسلامی باشند و همان گونه که آیت الله شبیری زنجانی می فرمایند باید حوزه ها مجتهدپرور باشند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه روحانی و طلبه باید در مباحث کلان کشوری صاحب نظر باشد، عنوان کرد: متاسفانه در دهه های گذشته جامعه ما وظایف روحانی را تنها معطوف به امور دینی و شرعی می دانستند که این تفکری اشتباه بود. امروز طلبه و روحانی جزئی از جامعه است و همان وظیفه ای که مردم دارند، روحانی و طلبه نیز آن وظیفه را بر دوش دارد.

این استاد حوزوی با اشاره به حضور چشمگیر طلاب و حوزویان در کمک و امدادرسانی به زلزله زدگان کرمانشاه و سیل زدگان، اظهار داشت: همه به خوبی دیدیم که روحانیون و طلاب به صورت خودجوش در ایامی که بلایای طبیعی بخش هایی از کشور را دستخوش آسیب کرده بود، در کمترین زمان ممکن خود را برای امدادرسانی به محل حادثه رساندند و بیشتر طلاب و روحانیون استان کردستان نیز در آن مناطق هفته ها به کار امدادرسانی به مردم مشغول بودند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: کسانی که مدعی هستند روحانی و طلبه باید در حجره های درس باقی بماند سخت در اشتباه هستند، زیرا این گفتار آنها نوعی تبلیغ دین ستیزی و دین گریزی در جامعه اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha