جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه علمیه جامعه النور اصفهان- حجت الاسلام طالب پور

حوزه/ نشست بصیرتی به مناسب هفته دفاع مقدس با سخنرانی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در لشکر ۸ نجف اشرف، در مدرسه علمیه جامعه النور اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محسن طالب پور در این نشست با اشاره به شرایط 8 سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس به  مقایسه آن با جنگ اقتصادی زمان حاضر پرداخت و گفت: صدام برای رسیدن به سیادت عرب نیاز به امکاناتی از جمله جمعیت زیاد و منابع نفتی بیشتر داشت، به همین دلیل بهترین راه حمله به خرمشهر بود که در این صورت عراق اولین کشور صادر کننده نفت در منطقه می شد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در لشکر ۸ نجف اشرف در ادامه با بیان این که در طول هشت سال دفاع مقدس تمام دنیا علیه ایران به صدام کمک می کردند، افزود: پیروز نهایی جنگ کسی است که به اهداف از پیش تعیین شده رسیده باشد. با بررسی ها مشخص می شود که صدام به هیچ کدام از اهداف خود نائل نشد.

حجت الاسلام طالب پور در مورد طولانی شدن جنگ ایران و عراق گفت: عوامل مختلفی از جمله خیانت بنی صدر، منافقین، ستون پنجم دشمن باعث طولانی شدن جنگ شد و دلیل پذیرش قطعنامه 598 هم نیز اولین قطعنامه ای بود که برخی از بندهای آن  به نفع ایران بود.

وی در پایان به شرایط امروز کشور اشاره کرد و گفت: کشور در جنگ اقتصادی است، بنابراین باید تمام شرایط و حالاتی که در جنگ نظامی بود، برای پیروزی در جنگ اقتصادی هم رعایت شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha