جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم شیرخوارگان حسینی در اصفهان

حوزه/ یادواره شهدای دفاع مقدس با رویکرد شهدا و حجاب و عفاف در شب شهادت امام سجاد علیه السلام در حرم کریمه اهل بیت(س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در شب شهادت امام سجاد علیه السلام مراسم یادواره شهدای دفاع مقدس با عنوان، شهدا و عفاف و حجاب با حضور زائران و مجاوران حرم بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد.

این مراسم بعد از نماز مغرب و عشاء با قرائت دعای توسل با حضور هیئت جانبازان آغاز شد و سپس حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری به عنوان سخنران این مراسم اظهار داشت: اسارت هیچگاه مانع مجاهدت نیست و طناب اسارت نمی تواند باعث شکست مجاهدت و مقاومت و موجب کتمان حق و حقیقت و قیام علیه طاغوت شود و این مسئله در سیره امام سجاد علیه السلام بعد از واقعه عاشورا نشان دهنده اهمیت موضوع مجاهدت است.

وی افزود: گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس به معنای این است که بعد از گذشت ۱۴ قرن از عاشورا، هنوز هم این مکتب زنده است و شهدا ثابت کردند هنوز هم ادامه دهنده راه سید الشهداء هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری خاطر نشان کرد: شهدا کسانی هستند که خداوند عاشق آن ها شده و اگر این شهدا در وصیت نامه خودشان خطاب به خواهران جامعه می گویند سیاهی چادر همانند خون سرخ ما اهمیت دارد نشان دهنده اهمیت حجاب و عفاف در جامعه و به معنای مجاهدت است.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: خداوند خریدار شهداست در حالیکه در جامعه امروزی عده ای با آراستگی و بی حجابی خود را به چشمان هوس باز می فروشند.

وی تاکید کرد: شهدا قرین رحمت الهی در قیامت خواهند شد و به مقام ویژه قرب الهی واصل و به فوز عظیم خواهند رسید، شهدا همواره با مردم جامعه اتمام حجت می کنند که معیت و همراهی با انبیاء و صالحین مشروط به اطاعت از خداوند و رسول خدا و اولی الامر و مجاهدت فی سبیل الله است.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: مجاهدت فی سبیل الله یعنی تحقق واقعی کلمه لا اله الا الله و این یعنی طاغوت ستیزی و ولایت مداری در جامعه که باید به درستی انجام شود.

وی افزود: طواغیت امروزی، آمریکا، اسرائیل، آل سعود و ایادی استکبار هستند و باید با این شیاطین مبارزه کرد و در مقابل تهدیدات آن ها مقاومت نمود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری خاطر نشان کرد: تداوم مسیر شهدا، مشروط به طاغوت ستیزی با تمام وجود است و نباید درمسیر مجاهدت و مبارزه علیه طاغوت هراس داشته باشیم و مجاهدت واقعی یعنی نترسیدن از شیاطین و سرزنش دیگران که اگر این مسئله در جامعه نهادینه شود، امت اسلام عزت مند خواهد شد.

وی یادآور شد: حضرت زینب سلام الله علیها در مجلس یزید ملعون هراسی به دل راه ندادند و با تمام وجود در مقابل دشمن ایستادگی و طی سخنانی از حریم حجاب و عفاف صحبت نمودند.

سخنران یادوراه شهدای دفاع مقدس تاکید کرد: همواره باید در مجالس سوگواری امام حسین علیه السلام علیه طاغوت فریاد زده شود و سخنان امام حسین علیه السلام و امام سجاد علیه السلام علیه طاغوت به درستی برای مخاطبین بازگو شود.

مدیر هیئت رئیسه موسسه روایت سیره شهدا یادآور شد: حضرت زهرا سلام الله علیها، مجاهدت فی سبیل الله را به درستی برای زنان جامعه مشخص نمودند، به گونه ای که خودشان برای دفاع از حریم ولایت تا آخرین لحظه تمام قد دفاع و جان مبارکشان را در این راه فدا نمودند.

وی خاطر نشان کرد: روح مجاهدت نباید از حوزه علمیه گرفته شود چرا که عمامه های خونین علمای شهید نشانه مجاهدت بود و نباید این روحیه تضعیف شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری اضافه کرد: روح مجاهدت نباید در کشور کمرنگ شود و گر نه عزت جامعه اسلامی از بین خواهد رفت و اگر امت ایران اسلامی در زندگی خود مجاهدانه زندگی کند و در در راه دین استقامت داشته باشند، خداوند نیز نصرتش را شامل حال مردم خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه، دانشگاه ها، بازار و…باید مجاهد و انقلابی بمانند تا جامعه دچار ذلت نشود و مسیر شهدا به درستی طی شود و ان شاالله اگر امت ایران اسلامی به درستی مجاهدت نمایند، امت موعود خواهند بود. تشکیل دولت اسلامی و دولتی در تراز نظام اسلامی و انتخاب مسئولینی مجاهد نه عافیت طلب و اشرافی گر و ترسو و شکل گیری تمدن اسلامی باعث بشارت ظهور خواهد شد.

لازم به ذکر است: بعد از سخنرانی نیز، مراسم با اجرای گروه سرود، روایتگری محمد احمدیان و مداحی سید رضا نریمانی ادامه داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha