جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست روز گذشته پارلمان اروپا برای بحث و تبادل نظر در رابطه با اسلام هراسی

حوزه/ در جلسه ای در پارلمان اروپا که روز گذشته برگزار شد، از سیاستمداران خواسته شد اقداماتی جدی علیه اسلام هراسی و تبعیض به ویژه علیه زنان مسلمان در پیش بگیرند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، توماسو چیامپارینو ، هماهنگ کننده کمسیون مبارزه با نفرت ضد مسلمانی در پارلمان اتحادیه اروپا گفت: نفرت و تبعیض در گفتمان برخی سیاستمداران امری عادی شده است و این نمی تواند نادیده گرفته شود.

چیامپارینو گفت: علی رغم تبعیض درمورد افرادی که حجاب یا پوشش اسلامی دارند ، مبارزه با اسلام هراسی در بسیاری از کشورها در اولویت نبود.

وی با تأکید بر اینکه صدای قربانیان اسلام هراسی شنیده نمی شود ، اضافه کرد که اگر کشورها در این مسئله شکست بخورند ، پروژه اتحادیه اروپا ناموفق خواهد بود.

مجید مجید ، نماینده مسلمان پارلمان اتحادیه اروپا نیز در این نشست گفت: افراط گرایان جناح راست راست، رویدادهای حامیان خود را در سرتاسر اروپا آغاز کرده اند و این افراد نه تنها حقوق بشر بلکه امنیت ملی را نیز تهدید می کنند.

مجید گفت: بگذارید بیشتر از این به اسلام هراسی فرصت ندهیم. بیایید در برابر ممنوعیت های حجاب و ممنوعیت حلال عقب نشینی  نکنیم و آنان را عقب برانیم.

پس از این رویداد، ماهینور اوزدمیر، نماینده سابق پارلمان منطقه پایتخت بروکسل ابراز کرد که اسلام هراسی به طور جدی بر روی زنان مسلمان تاثیر می گذارد.

اوزدمیر گفت: زنان در بلژیک 76 درصد و 84 درصد در فرانسه مورد حملات و آزار و اذیت اسلام هراسی قرار گرفتند.

وی تأکید کرد: حملات کلامی نفرت به تدریج به حملات فیزیکی تبدیل شده اند.

اوزدمیر افزود که برای جلوگیری از این امر ، پارلمان ها باید اقداماتی را علیه تبعیض و نژادپرستی انجام دادند و تصمیمات جدید اتخاذ کنند

وی گفت: اگر نتوانید روی چیزی نامی بگذارید، قطعا نمی توانید علیه آن اقدامی نیز در پیش بگیرید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha