جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید جلال صالحی

حجت الاسلام صالحی با بیان این که طلاب باید از همه فرصت های موجود در جهت علم آموزی در حوزه بهره گیرند، تصریح کرد: تعلیم و تربیت به همراه توجه به تزکیه نفس باید مورد توجه جدی طلاب جوان حوزه قراگیرد.

حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه، این ایام را فرصت مغتنمی برای نشاط علمی در حوزه دانست.

وی با بیان این که طلاب جوان حوزه باید فرصت ها را غنیمت شمرده و در جهت علم آموزی بهره گیرند، افزود: فرصت سوزی در حوزه موجب عقب ماندگی و سردرگمی طلاب خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر همه امکانات برای تعلیم و تعلم طلاب علاقه مند به تحصیل در حوزه های علمیه کاملاً فراهم است، خاطرنشان کرد: به طور حتم کسانی که از این ظرفیت های موجود استفاده بهینه را ببرند موفقیت بیشتری در عرصه علم آموزی کسب خواهند کرد.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد و رونق فضاهای حوزوی در سطح کشور بودیم، تصریح کرد: بسیاری از علما و فقهای دینی در طول تاریخ با حداقل امکانات و در یک شرایط سخت به چنین جایگاه هایی دست پیدا کرده اند.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که اما امروز شرایط مناسبی برای تربیت و پرورش طلاب نخبه و مهذب در سطح مدارس علمیه فراهم است، بیان داشت: آغاز سال تحصیلی یک فرصت دوباره ای برای جهش علمی در سطح مدارس علمیه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که توجه به مسائل اخلاقی و تربیتی باید در حوزه به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مباحث اخلاقی در حوزه باید در اولویت همه برنامه های مدارس علمیه قرار گیرد.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که طلاب به عنوان سرباز واقعی حضرت ولیعصر(عج) باید در اخلاق، رفتار و اعمال خود همواره الگوی جامعه باشد، بیان داشت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری به رفتار و اعمال حوزویان توجه می کند و به همین دلیل طلاب جوان باید همواره ذی طلبگی را جزء اصول مهم خود قرار دهند.

وی با بیان این که طلاب باید از همه فرصت های موجود در جهت علم آموزی در حوزه بهره گیرند، تصریح کرد: تعلیم و تربیت به همراه توجه به تزکیه نفس باید مورد توجه جدی طلاب جوان حوزه قراگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha