چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ورود افسران پلیس اندونزی با کفش به مسجد دردسر ساز شد!

حوزه/ در پی انتشار فیلمی در شبکه های اجتماعی که پلیس اندونزی را محکوم به بی حرمتی به ساحت مسجد می کرد، سخنگوی پلیس استان سولاوسی جنوبی در این کشور مجبور به عذرخواهی شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از antaranews، پس انتشار فیلمی از دو پلیس که بدون در آوردن چکمه هایشان در تعقیب دانشجویان تظاهرکننده به داخل مسجدی در اندونزی آمده اند، اعتراضات گسترده سبب شد پلیس مجبور به عذرخواهی شود.

دیکی سوندانی، سخنگوی پلیس استان سولاوسی جنوبی، که در مرکز اندونزی واقع شده است، ضمن تایید صحت فیلم منتشر شده، نسبت به این اقدام عذرخواهی کرد.

در این فیلم دیده می شود که دو افسر پلیس ضدشورش مجهز به سپر پلیسی، باتوم و سلاح ، بدون اینکه چکمه های خود را از پا دربیاورند وارد مسجد می شوند.

 وی گفت: با توجه به این واقعه ، پلیس سولاوسی جنوبی از آنچه اتفاق افتاده عذرخواهی می کند. این توضیحاتی است که ما براساس بخشنامه رئیس پلیس سولاوسی جنوبی ارائه می دهیم.

در ابتدا ، دیکی سوندانی تکذیب کرده بود که این فیلم جنجالی که در یوتیوپ و واتساپ به شدت منتشر شده حقیقت داشته باشد. درحالی که این اتفاق در شهر ماکاسر پایتخت این استان و در پی اعتراضات دانشجویی به وقوع پیوسته بود.

وی تصریح کرد که این ویدئو مانند فیلم هایی است که از چند ماه پیش در پتامبوران ، جاکارتای مرکزی رخ داده است.

گفتنی است پلیس ضد شورش چندین دانشجو را که از مسجد به عنوان محلی برای پناهگاه استفاده می کردند تعقیب می کرد. به دلیل اقدامات سرکوبگرانه پلیس علیه تظاهرکنندگان و روزنامه نگاران معترض ، سه روزنامه نگار مجروح شدند. روزنامه نگاران و  دانشجویان مجروح به بیمارستان منتقل شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha