جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اولین همایش ائمه جماعات مدارس در منطقه شهداد

حوزه/ اولین جلسه ائمه جماعات مدارس شهداد به منظور تقدیر و تشکر از آنان و بررسی راهکارهای بهبود روند اقامه نماز جماعت در مدارس در اداره آموزش و پرورش شهر شهداد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کرمان، صبح امروز اولین همایش ائمه جماعات مدارسِ منطقه‌ی شهداد در سال تحصیلی جدید در محل اداره اموزش و پرورش شهداد با حضور امام جمعه، رئیس و معاون فرهنگی اداره آموزش و پرورش و تعداد بیست نفر از ائمه جماعات مدارس برگزار شد.

در این مراسم که با همکاری مدارس علمیه علی ابن ابیطالب (ع) و الزهرا (س) و اداره آموزش و پرورش شهداد برگزار شد، رحمانی معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش منطقه، گزارشی از وضعیت مدارس ارائه داد و گفت: در حال حاضر ۴۰ مدرسه تحت نظر این اداره استو در تعداد ۲۷ مدرسه (در شهر شهداد و روستاهای دهستان تکاب) نماز جماعت توسط طلاب خواهر و برادرِ اقامه می شود و بقیه‌ی مدارس (در مناطق سیرج و اندوهجرد) توسط مبلغین هجرت اداره می‌شوند.

در ادامه، حجت الاسلام احمد اللهوردی امام جمعه و مسئول مدارس شهداد بر اساس آیه هُوَ الَّذی بَعَثَ فِی الأُمِّیّینَ رَسولًا مِنهُم یَتلو عَلَیهِم آیاتِهِ وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ وَإِن کانوا مِن قَبلُ لَفی ضَلالٍ مُبینٍ [سوره جمعه آیه ۲] بر اهمیت اخلاق تاکید کرد و افزود: حضور طلاب در بین دانش آموزان مصداق آیه یُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ، و لازمه طلاب اول تزکیه و بعد تعلیم است.

در پایان حجت الاسلام اللهوردی و باقری رئیس اداره آموزش و پرورش شهداد از حضور ائمه جماعات در مدارس تقدیر و تشکر کرده و به منظور بهبود روند برگزاری نماز در مدارس، به پرسش‌های ائمه جماعات حاضر در جلسه پاسخ دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha