پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فرهنک

حوزه/ سیده السادات حسینی گفت: تمام کشورهای دنیا رسانه ای تخصصی در حوزه فرهنگ دارند، ولی این مهم در کشور ما هنوز عملیاتی نشده است، لذا امروز باید از پتانسیل های رسانه ملی برای راه اندازی شبکه تخصصی فرهنگ استفاده کنیم.

سیده السادات حسینی، فعال فرهنگی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: در سالهای اخیر با توسعه شبکه های اجتماعی در دنیا، بسیاری از رسوم و آیین ها دستخوش تغییرات بزرگی شده اند که برخی از این تغییرات شکل ناهنجاری به خود گرفته اند.

این فعال فرهنگی با تاکید بر اینکه تبلیغات مسموم دشمن در لابه لای شبکه های اجتماعی در حال القا به جامعه ایرانی است، تاکید کرد: اکنون همگان به عینه می بینیم که بسیاری از رسوم اسلامی و دینی در سطح جامعه با خردفرهنگی های بی پایه و اساس ادغام شده اند که این خطر بزرگی برای دین و جامعه اسلامی می باشد.

حسینی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: یکی از مواردی که به شدت باورهای دینی و اسلامی جامعه ایرانی را تغییر می دهد، رواج برخی رسوم غربی و عصر جاهلی است که متاسفانه با وجود کم کاری دستگاه های فرهنگی شاهد شیوع این رسوم غیراسلامی در استانهای کشور هستیم.

این فعال بسیجی ادامه داد: یکی از این ناهنجاری ها باب شدن ازدواج های غیراسلامی به ویژه عقدهای آریایی و غیردینی در سطح کشور است که این معضل به مرور باعث کم رنگ شدن چهره دین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه متولیان فرهنگی در این باره هیچ کاری را تاکنون انجام نداده اند، بیان داشت: کسی منکر فرهنگ ملی خود نیست، ولی در این گونه مجالس که به نام مجالس عقد و ازدواج ایرانی و آریایی برپا می شود، شاهد ورود برخی از فرهنگ های منحط غربی هستیم که این زنگ خطری برای جامعه اسلامی است.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همچنین در برخی از ایام سال شاهد برگزاری برخی جشن ها هستیم که نه ریشه ایرانی دارند و نه ریشه اسلامی که یکی از جشن های منافی عفت؛ جشن «هالووین» می باشد که خود این جشن تبلیغ علنی فساد می باشد.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه برای زدودن این خردفرهنگ های منحرف نیازمند کار فرهنگی در ابعاد ملی هستیم، گفت: علما، روحانیون و طلاب که به نوعی سکان دین را در اختیار دارند باید افکار عمومی را نسبت به این ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی آگاه سازند و اجازه ندهند که فرهنگ اسلامی جای خود را به عناصر ضدفرهنگی و منحط غربی بدهد.

حسینی با اشاره به اینکه در بحث فرهنگ نیازمند داشتن رسانه ای تخصصی هستیم، بیان داشت: تمام کشورهای دنیا رسانه ای تخصصی در حوزه فرهنگ دارند، ولی این مهم در کشور ما هنوز عملیاتی نشده است، لذا امروز باید از پتانسیل های رسانه ملی برای راه اندازی شبکه تخصصی فرهنگ استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha