پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عیسی قاسم

حوزه/ آیت الله شیخ عیسی قاسم در نهمین کنگره امام سجاد(ع) تصریح کرد: انسان، عبادت را فقط در نماز و حج نداند، زیرا کلیه امور و فعالیت‌های او در راستای فرامین اسلام عبادت و بندگی است.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری  حوزه از بندرعباس، آیت الله شیخ عیسی قاسم، پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نهمین کنگره بین المللی امام سجاد علیه السلام، در بندرعباس اظهار داشت: زندگی امام سجاد علیه السلام سرشار از عبادت و قیام برای خداوند بود و این قیام الهی باعث گردید روح و روان انسانی پرورش یابد.

وی ادامه داد: هیچ فکر و ارده ای نتوانسته است فکر و اراده امام سجاد علیه السلام را تحت تاثیر قرار دهد و انسان های بزرگی را پرورش داده اند که روح و قلبشان برای خداوند است.  

رهبر مقاومت بحرین بیان کرد: عبادت خداوند را از منظر تکوینی در نظر بگیرید که انسان در محضر خدای متعال است و باید تمام حرکات او آزادانه و فقط برای خدا باشد.

آیت الله عیسی قاسم تصریح کرد: برای رسیدن به کمال فقط یک راه وجود دارد و آن راه فقط از طریق شناخت خداوند میسر می‌شود و هر لحظه عبادت در راستای رسیدن به کمال است و حتی زمین هم به موجودیت انسان نیاز دارد.

وی با بیان این که در غایت خلقت روش عبادت از آیات قرآنی و پیامبران که به ما رسیده، روشی است که انسان را به عبودیت و کمال می‌رساند، اظهار کرد: انسان، عبادت را فقط در نماز و حج نداند، زیرا کلیه امور و فعالیت‌های او در راستای فرامین اسلام عبادت و بندگی است.

آیت الله  عیسی قاسم تاکید کرد: انسان در تاریکی هیچ گونه هدفی ندارد و برای رهایی از  تاریکی‌ها باید ارزش های خود را در راه هدایت خداوند جستجو کند، چرا که هدف خلقت طبق دستورات و حکمت الهی عبادتی است که انسان را از تاریکی‌ها خارج و به نور می‌رساند.

رهبر مقاومت بحرین بابیان این که رسالت الهی مکارم عالی اخلاق است، افزود: مکارم اخلاق، روح اخلاق برگرفته از صفات ذات اقدس الهی است و  تحت تاثیر دیگران قرار نمی‌گیرد. روح انسانی که پرورش یافت، جز صلاح مومنین را نمی داند و خواهان اصلاح مومنین است که در ذات پیامبر(ص) قابل مشاهده است.

وی با تاکید بر این که هر کس با خداوند به دشمنی برخیزد، عدم است و موجودیتی ندارد، تصریح کرد:  امام سجاد علیه السلام از خداوند مکارم اخلاق و ایمان صحیح و راسخ را طلب می کنند که به زندگانی روشنی و شکوه می‌بخشد. امام می خواهد با جمال و کمال الهی انسان را به کمال برساند که این زیبایی ها انسان را مجذوب کرده و او را در مسیر درست قرار می دهد.

آیت الله شیخ عیسی قاسم خاطرنشان کرد: امام سجاد علیه السلام از خداوند می خواهد مراتب عالی اخلاق را به او عطا کند که همگی در راستای طهارت و کمال روح انسانی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha