جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینی واعظ- سرپرست حوزه های علمیه خواهران استان گلستان

حوزه/ حسینی واعظ، عزت و اقتدار امروز ملت ایران در عرصه های مختلف را ثمره خون شهدا دانست و تصریح کرد: گام دوم انقلاب به پشتوانه گام اول اجرا می شود و دفاع مقدس گره محکمی بین این دو گام ایجاد می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم حسینی واعظ، در امراسم افتتاحیه رسمی سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران استان گلستان، با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و شهات امام سجاد علیه السلام، بیان کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی جهت تبیین  جایگاه و اهمیت گام اول انقلاب برای رسیدن به گام دوم انقلاب است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان افزود: گام دوم انقلاب به پشتوانه گام اول اجرا می شود و دفاع مقدس گره محکمی بین این دو گام ایجاد می کند.

حسینی واعظ، عزت و اقتدار امروز ملت ایران در عرصه های مختلف را  ثمره خون شهدا دانست و تصریح کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس با نثار جان خود و با الگوگیری از مکتب عاسورا و قیام امام حسین علیه السلام، موجب حفظ و احیای فرهنگ اسلام ناب محمدی شدند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان در ادامه اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی و همت علما و بزرگان دینی امروز ظرفیت مناسبی جهت مدارج عالی بانوان ایجاد شده و آنان می توانند در اقصی نقاط کشور دروس دینی را فرا گیرند.

حسینی واعظ به وظایف طلاب اشاره کرد و گفت: تهذیب نفس و مجاهده علمی و عملی برای زنده نگه داشتن اجتهاد و باز نگه داشتن مدار اتصال بندگان خدا به سرچشمه وحی از وظایف دائنی دانش آموختگان حوزه های علمیه است.

وی، رسالت حوزه را تعلیم علوم حوزوی و پرورش و تهذیب طلاب دانست و افزود: حوزه های علمیه باید علم را در کنار تهذیب و اخلاق را همراه با دانش به طلاب تعلیم دهند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان در پایان گفت: طلاب نباید بهانه ای را جایگزین درس و مباحثات خود نمایند و وقت خود را هدر دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha