شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عابدی با بیان اینکه صحیفه سحادیه از اسرار خداست، گفت: سّر خدا در صحیفه سجادیه به ودیعه گذاشته شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی، پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه نهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، در بندرعباس با اشاره به بحث خداشناسی در صحیفه سجادیه، اظهار کرد: کلام خدا فوق زمان و مکان است و تغییر و تحول مخصوص عالم ماده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از چیزهایی که در امام سجاد(ع) در صحیفه بر روی آن تاکید دارند موضوع منزه بودن خداوند است، افزود: از اولین تا آخرین دعای صحیفه سجادیه همگی بر روی این محور می چرخد که خدا قابل تصور نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با ذکر این نکته که هیچ عبادتی بالاتر از عجز در برابر خداوند متعال نیست، عنوان کرد: امام سجاد(ع) در دعای بیست و یکم ۱۵ بار از خداوند عاقبت بخیری را طلب می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی با بیان اینکه صحیفه سحادیه از اسرار خداست، تصریح کرد: سّر خدا در صحیفه سجادیه به ودیعه گذاشته شده است

وی با بیان اینکه انسانی صبح مسلمان از خواب بر می خیزد و شب کافر می شود و یا برعکس آن، خاطرنشان کرد: حرّ در کربلا، صبح که راه را بر امام حسین(ع) بست کافر بود و ظهر به درجه شهادت رسید.

عابدی با اشاره به اینکه ثمره کارهای فرهنگی در بلندمدت مشخص می شود، تصریح کرد: آثار برنامه هایی نظیر کنگره بین الملل امام سجاد(ع) سال های آینده مشاهده می شود.

وی در پایان از اسلام و اهل بیت(ع) به عنوان نعمت های بزرگ خداوند نام برد و بیان کرد: امنیت، سلامت، عبادت، قرآن، حدیث و ... از دیگر نعمت هاست که باید قدردان آنها باشیم

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha