جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ۳۶۰ روحانی و طلبه خراسان شمالی به منظور فعالیت های تبلیغی و ترویجی در موسم اربعین حسینی به مواکب مستقر در مرز مهران اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در نشست ستاد اربعین، اظهار کرد: امسال نیز به رویه هرسال تعدادی از روحانیون و طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی به‌منظور تبلیغ و انجام فعالیت‌های فرهنگی به همایش بزرگ اربعین حسینی اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته شاهد حضور معجزه‌آسای محبان حسینی در موسم اربعین بوده‌ایم افزود: اربعین حسینی حرکتی عظیم و معجزه‌آساست که دشمنان اسلام با وجود هزینه و برنامه‌ریزی‌های فراوان نتوانسته‌اند ذره‌ای از عظمت آن را بکاهند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه روحانیون اعزامی داوطلبانه و با اعلام آمادگی قبلی به این همایش و پیاده‌روی اربعین حسینی اعزام می‌شوند افزود: با برنامه‌ریزی و رایزنی با کاروان‌های مذهبی، روحانیون اعزامی در میان کاروان‌های اعزامی به موسم اربعین حسینی اعزام می‌شوند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه روحانیون اعزامی در قالب روحانی کاروان‌ها اعزام می‌شوند خاطرنشان کرد: در نظر داریم در هر کاروان یک یا چند روحانی حضور داشته باشند و این روحانیون را به‌عنوان مدیران کاروان معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تبیین معارف والای زیارت اربعین در سطح بین‌المللی در اولویت فعالیت‌های تبلیغی روحانیون اعزامی و دست‌اندرکاران پیاده‌روی اربعین حسینی قرار دارد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه باید توجه زائرین حسینی را به اصل مسئله زیارت معطوف کرد گفت: بسیاری از زائرین حسینی تنها توجه به اجر و ثواب پیاده‌روی اربعین حسینی دارند و باید آن‌ها را از اهمیت و ثواب زیارت و آداب زیارت سیدالشهدا (ع) آگاه کرد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف تبلیغی در موسم اربعین باید توجه به پیمان با ولایت باشد گفت: روحانیون اعزامی باید توجه داشته باشند که حداقل نیمی از صحبت‌هایشان در خصوص مباحث دینی باشد و از ظرفیت تأثیرگذار جایگاه روحانیت در میان زائرین حسینی بهره لازم را ببرند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اهمیت و تأکید ائمه اطهار (ع) به مسئله تبلیغ دین خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام (ص) خطاب به امیرالمومنین علی (ع) می‌فرماید اگر یک نفر به‌واسطه تو هدایت شود بهتر است از آن است که آفتاب بر او می‌تابد.

وی با بیان اینکه روحانیون اعزامی علاوه بر انجام فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی وظایف متعدد دیگری نیز بر عهده ‌دارند، تصریح کرد: روحانیون اعزامی وظیفه برپایی نماز جماعت در کاروان‌ها و مواکب مستقر در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی را بر عهده‌دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha