جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خطاب به طلاب، گفت: اگر درس می‌خوانیم تا بتوانیم تا اسلام‌شناس شده و احیای نفوس کرده و حتی یک نفر را از نظر فکری زنده کنیم نشانگر این است که زندگی ما رنگ عبادی و عبودیت به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در همایش نقش روحانیت در دفاع مقدس، با اشاره به روحیه عبادی رزمندگان، اظهار کرد: جبهه‌های ما از ذکر و دعا و نیایش نوای قرآن رزمندگان ما آکنده بود و همه در خیمه‌ها و چادرها و سنگرها اهل دعای توسل و کمیل بودند، به‌گونه‌ای که معنویت و اخلاق در جبهه‌ها موج می‌زد.

وی خاطرنشان کرد: رزمندگان ما در کار خیر سرعت و سبقت گرفتند و سپس به سیادت رسیدند، یعنی آخرین مدالی که رزمندگان ما گرفتند سعادت بود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: رزمندگان ما با سرعت و سبقت در کار و سیادت و سروی به مدال پرافتخار سعادت رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه زندگی برای برخی مرتع، برای شماری متجر و محل تجارت و برای عده‌ای معبد و محل عبادت است، اضافه کرد: شهدا به‌جایی رسیدند که تمام شئون و رفتار آن‌ها عبادت شد، به‌گونه‌ای که فضای زندگی آن‌ها با رنگ عبادت رنگ‌آمیزی شده بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: شهدا علاوه بر اینکه زندگی آن‌ها متجر و محل تجارت با باری تعالی بود، معبد هم بود یعنی همه زندگی آن‌ها رنگ عبودیت و عبادت گرفت و زندگی مرتعی را رها کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: شهدا و رزمندگان از مرتع بودن دور شده و زندگی آن‌ها متجری در رابطه با خدا شد و حتی از متجر بودن هم عبور کرده و به مقام معبد بودن رفتند.

وی اظهار کرد: باید تلاش کنیم در هفته دفاع مقدس سبک زندگی خود را تعیین کنیم، زیرا ما را برای چریدن نیافریدند که زندگی ما مرتع باشد، همچنین برای معامله هم نیافریده‌اند که حیات ما متجر باشد؛ بلکه ما را برای عبادت آفریده‌اند، ازاین‌رو زندگی ما باید معبد باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به طلاب و روحانیان گفت: همت ما باید برای دستیابی به سبک زندگی معبادی و کاری کنیم همه کارهای ما رنگ عبودیت بگیرید.

وی افزود: اگر درس می‌خوانیم تا بتوانیم تا اسلام‌شناس شده و احیای نفوس کرده و حتی یک نفر را از نظر فکری زنده کنیم نشانگر این است که زندگی ما رنگ عبادی و عبودیت به خود گرفته است، زیرا بر اساس تعالیم اسلامی هر کس یک نفر را هدایت کند گویی تمام عالم را هدایت کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha