جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

حوزه/ امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه وحدت جهان اسلام کابوس رژیم صهیونیستی و آمریکاست، گفت: دشمن تمام تلاش خود را می کند تا بین علمای اهل سنت و اهل تشیع اختلاف و بسا جنگ و درگیری روی دهد، لذا علما و روحانیون این دو مذهب باید به این توطئه به خوبی واقف باشند.

ماموستا عبدالرحمن خدایی، در حاشیه همایش «نقش علما و روحانیون در مقابله با افکار تکفیری» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: برگزاری چنین همایش هایی باید به صورت مستمر و در همه استانهای کشور انجام بپذیرید، زیرا خروجی این همایش بسیار بالاست.

امام جمعه سنندج گفت: در این گونه همایش ها علمای اهل سنت و اهل تشیع از نزدیک با آرا همدیگر آشنا می شوند و می توانند جبهه مشترکی در برابر گروه ها و نحله های منحرف در جهان اسلام تشکیل دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه گروه ها و جریان های منحرف ساخته استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی است، گفت: دول استکباری هرگز نمی خواهند که خاورمیانه و جهان اسلام روی آرامش به خود ببیند، لذا همیشه برای درگیری در این منطقه حساس از جهان سناریویی در دستور کار دارند که آخرین این سناریوها، تشکیل و ایجاد گروه های تروریستی ـ تکفیری داعش و القاعده و... بود.

این عالم اهل سنت، با اشاره به اینکه جبهه مقاومت در منطقه، جریان های تکفیری و تروریستی مورد حمایت غرب و برخی از کشورهای مرتجع منطقه را ناکام گذاشته است، تاکید کرد: امروز همه به عینه شاهد قدرت یافتن روز به روز جبهه مقاومت در برابر زیاده خواهی کشورهای زورگو و رژیم صهیونیستی هستیم و  شکست های پی در پی دشمنان باعث شده است که کینه و عداوت خود را علیه جهان اسلام بیشتر از پیش کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وحدت جهان اسلام کابوس رژیم صهیونیستی و آمریکاست، افزود: دشمن تمام تلاش خود را می کند تا بین علمای اهل سنت و تشیع اختلاف و بسا جنگ و درگیری روی دهد، لذا علما و روحانیون جهان اسلام باید به این توطئه به خوبی واقف باشند.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه بیشترین توطئه های دشمنان اسلام امروز علیه ایران اسلامی است، اظهار داشت: تمام جهان کفر در جبهه ای واحد در مقابل انقلاب اسلامی و آرمان های آن ایستاده اند و برای این فتنه و براندازی نظام اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نیستند ولی در این 40 سال هرگز نتوانسته اند که به میل و آرزویشان برسند.

وی با تقدیر از برگزار کنندگان این همایش گفت: امروز در سخنرانی هایی که ایراد شد بسیاری از مسایل و مشکلات شناسایی و راهکارهای آن رای مبارزه با جریان های تکفیری مشخص گردید، لذا باید بتوانیم از خروجی این همایش در جهت وحدت هرچه بیشتر بین برادران اهل سنت و اهل تشیع استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدی IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
    0 0
    شیعه و سنی برادر دین رحمت پیامبر رحمت هستند و اختلافات را بیگانکانی چون سردمداران امریکایی و صهیونیسمی رقم می زنند که حتی اعتقادی به ادیان الهی خود ندارند و با پشت کردن به ادیان الهی، اختلاف بین ملتها، راه تجارت با ملتها را انتخاب کرده اند که روشی شیطانی است و خداوند سخت عذاب می دهد