پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
خدری

حوزه/ حجت الاسلام خدری با بیان اینکه هیچ برنامه ای به اندازه اربعین حسینی کشش و جاذبه ندارد، گفت: سال به سال نام امام حسین(ع) بیشتر مطرح می شود و به تبع آن نام حضرت ولی عصر(عج) منتشر می شود؛ این همان جاذبه حسینی است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان مغناطیس حسینی یاد کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، ظهر امروز در نشستی با اعضای موکب داران اربعین حسینی شهر چغادک اظهار داشت: نشست اعضای موکب داران و هم اندیشی آنها می تواند در جهت هم افزایی و کمک به یکدیگر بسیار کارگشا باشد و شهر چغادک نسبت به جمعیت خود بنا به آنچه که مشهور شده نسبت به امام حسین(ع) و شور اباعبدالله بیش از جاهای دیگر فعال تر  است.

وی، تعداد موکب های شهر چغادک را چهار موکب اعلام کرد و افزود: یک موکب در مرز شلمچه، یک موکب بین راه و دو موکب در شهر کربلا در ایام اربعین برای خدمت رسانی به زائران فعالیت خواهند کرد که این افتخار بزرگی برای شهر چغادک است.

مدیر حوزه علمیه بوشهر با بیان اینکه هیچ برنامه ای به اندازه اربعین حسینی کشش و جاذبه ندارد، گفت: سال به سال نام امام حسین(ع) بیشتر مطرح می شود و به تبع آن نام حضرت ولی عصر(عج) منتشر می شود؛ این همان جاذبه حسینی است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان مغناطیس حسینی یاد کردند.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه حرکت بزرگی پشت اربعین حسینی وجود دارد، افزود: علی رغم اینکه دشمنان به دنبال تضعیف این حماسه عظیم هستند، اما در این کار ناتوان بوده اند و اربعین حسینی همچون خورشیدی است که از پشت ابر بیرون می آید و خود را نشان می دهد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر،زیارت اربعین را مدیون خود شهدای مدافع حرم و شهدای دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: اگر مدافعین حرم نبودند امنیت نبود و هر آنچه وجود دارد به برکت خون شهدا است که آنها هم از خون امام حسین(ع) برکت گرفتند.

گفتنی است، در این جلسه رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهر چغادک و اعضای موکب داران این شهر حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha