جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید محسن حسینی دیباجی

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: جنگ امروز ما جنگ اراده‌ها و عقیده است و دشمن می خواهد اراده و عزم جوانان برای دفاع از اسلام را از ما بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام سید محسن حسینی دیباجی، در مراسم گرامیداشت روز سرباز در مرکز فرهنگی دفاع مقدس اظهار داشت: قرن بیستم بیشترین جنگ را در طول تاریخ بشر داشته است، اما طولانی ترین جنگ قرن اخیر، هشت سال دفاع مقدس بوده که در این سالها، یک وجب از خاکمان را به دشمن واگذار نکردیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) سمنان تصریح کرد: زمانی که دفاع مقدس شروع شد ما حتی سیم خاردار را هم از کشورهای دیگر وارد می کردیم، اما امروز بسیاری از برترین تکنولوژی های جنگی را در کشور در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه ما در دوران دفاع مقدس مدافع بودیم، افزود: دفاع مقدس نتیجه جنگی بود که هشت سال به مردم ایران تحمیل شد و در این جنگ نابرابر و ناخواسته، تاریخ ایران شاهد حماسه هایی بود که هفته دفاع مقدس یادآور این افتخارات و حماسه ها است.

حجت الاسلام حسینی دیباجی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس جنگی ناخواسته بود که بر علیه نظام جمهوری اسلامی تحمیل شد اما برکات بسیاری برای نظام داشت و اکنون برکات این انقلاب را در یمن، بحرین، فلسطین، لبنان، عراق، سوریه، افغانستان را مشاهده می کنیم.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس یک دانشگاه تربیتی برای ملت ایران بود، گفت: جنگ برای ما یک دانشگاه آموزشی، تربیتی و نظامی بود که مومنانی انقلابی در تراز جمهوری تربیت کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) سمنان افزود: رمز موفقیت و پیروزی شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس شهادت طلبی، شجاعت و اطاعت از ولایت و ایثار از خودگذشتگی بود که  نیاز امروز جامعه ما در برابر دشمنان نیز است.

وی خاطرنشان کرد: جنگ امروز ما جنگ اراده‌ها و عقیده است و دشمن می خواهد  اراده و عزم جوانان برای دفاع از اسلام  را از ما بگیرد.

حجت الاسلام حسینی دیباجی گفت: امروز همه ما وظیفه داریم که ادامه دهنده راه شهدا و ادامه دهنده رسالت شهدا باشیم و شیوه مقابله و دفاع نسبت به دوران جنگ تغییر کرده است و مقابله و جنگ الان در عرصه فرهنگی و اقتصادی است و به مراتب نسبت با جنگ نظامی پیچیده تر است.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی امانت شهدا است، تصریح کرد: ما باید از هر چیزی که موجب تضعیف انقلاب اسلامی می‌شود پرهیز کنیم چرا که اراده خداوند بر پیروزی این انقلاب بوده است در حالی که توطئه‌های زیادی علیه نظام جمهوری اسلامی روا داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha